تولید بنزین ایران افزایش یافت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تولید بنزین ایران افزایش یافت

تولید بنزین ایران افزایش یافت

ممتازنیوز: یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به راه اندازی کامل طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت تبریز از افزایش ظرفیت تولید بنزین یورو ۴ اتحادیه اروپا در کشور خبر داد و گفت: طرح جدید پتروپالایشگاهی تبریز هم با هدف جداسازی بنزن از ترکیب فرآورده‌های نفتی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ممتازنیوز، عادل نژادسلیم با اشاره به راه اندازی بزرگترین طرح بنزین سازی در شمال غرب ایران، گفت: در حال حاضر مراحل ساختمان و نصب، راه اندازی و پیش راه اندازی نیروگاه، واحدهای فرآیندی و پروزه های جانبی طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت تبریز به طور کامل به پایان رسیده است.
مدیرعامل پالایشگاه نفت تبریز با اعلام اینکه تاکنون واحد تصفیه خوراک، گوگرد زدایی، نیروگاه و واحدهای یوتیلتی طرح بنزین سازی این پالایشگاه نفت به طور کامل راه اندازی و آماده بهره برداری شده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی تولید انبوه و تجاری بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا آغاز شده است.
این مقام مسئول ظرفیت نهایی تولید بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا را حدود یک میلیون لیتر در روز اعلام کرد و افزود: با احتساب تولید فعلی پالایشگاه، مجموع تولید بنزین با استاندارد یورو چهار به حدود ۵ تا ۶ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد که کل نیازهای شمال غرب کشور را به طور کامل پوشش می‌دهد.
وی همچنین از راه اندازی واحد پتروپالایشگاهی تبریز با هدف جدا سازی بنزن به عنوان یک ترکیب شیمیایی حلقوی و آروماتیکی از ترکیب فرآورده های نفتی، بیان کرد: از این رو هم اکنون به طور متوسط روزانه ۷۰۰ تن بنزن در پالایشگاه نفت تبریز استحصال و به مجتمع های پتروشیمی تحویل داده می شود.
نژادسلیم با اشاره به افزایش ظرفیت تولید گوگرد گرانول در این واحد پالایشگاهی در کنار افزایش ظرفیت تولید بنزین، بیان کرد: با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز، روزانه حدود ۱۰ تا ۲۰ تن گوگرد گرانول به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد شد.
مدیرعامل پالایشگاه نفت تبریز یکی از مهمترین مزیت‌های راه‌اندازی این طرح بنزینی را توقف واردات مواد اکتان‌افزا به پالایشگاه تبریز عنوان کرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه درجه آرام سوزی و عدد اکتان بنزین تولیدی هم افزایش یافته است.
به گزارش مهر، همزمان با پیشی گرفتن مصرف از تولید بنزین و منفی شدن تراز تولید و مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی، دو طرح جدید بنزین سازی تا به طور رسمی آماده بهره‌برداری شده اند.
در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌های نفت حدود ۶۵ تا ۶۷ میلیون لیتر بوده که با راه اندازی ۲ طرح بنزین سازی پالایشگاه‌های نفت تبریز و اصفهان، ظرفیت تولید این محصول پرطرفدار نفتی به بیش از ۷۰ میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.