تولید بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن ذرت در خوزستان/ ۴۰ درصد ذرت کشور در خوزستان تولید می‌شود

تولید بیش از یک میلیون و 650 هزار تن ذرت در خوزستان/ 40 درصد ذرت کشور در خوزستان تولید می‌شود

استان خوزستان با تولید ۷۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای خشک و ۹۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای، ۴۰ درصد ذرت دانه‌ای کشور را تأمین می‌کند.

سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: بیش از ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی استان سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای است که در هر هکتار به‌طور متوسط هفت تن و ۵۰۰ کیلوگرم برداشت می‌شود.

محمد قاسمی افزود: سال زراعی گذشته ۷۱۷ هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع استان برداشت شد. این در حالی است که در سال جاری برآورد می‌شود بیش از ۷۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای خشک با رطوبت ۱۴ درصد تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: برداشت ذرت دانه‌ای از دهه اول آبان‌ماه آغاز می‌شود و برداشت ذرت علوفه‌ای شروع شده و پیش‌بینی می‌شود ۹۰۰ هزار تن این نوع ذرت نیز تولید شود که در مجموع یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن ذرت تولید می‌شود.

قاسمی ادامه داد: سه سال پیاپی است که خوزستان از نظر تولید ذرت دانه‌ای در سطح کشور رتبه نخست را دارد، به‌طوری‌که این استان مجموع ۴۰ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از ذرت دانه‌ای تولیدی نیاز استان است و مابقی این محصول به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به منابع آبی که در اختیار دارد، الگوی کشت را مشخص می‌کند. به‌طوری‌که تولید محصولات راهبردی و استراتژیک در اولویت تولید قرار دارد./

 

خبرنگار: فرید مرادی

A-910715-04

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.