تولید تله بدافزار بومی/ شناسایی ویروس و حفره‌های امنیتی

۲۵م آذر ،

به گزارش خبرنگار مهر، محققان یک شرکت فعال در حوزه ارائه محصولات و راهکارهای امنیتی، مدیریتی و پیام رسانی موفق به طراحی و ساخت شبکه تله بدافزار بومی در کشور شده اند که این شبکه امکان طعمه گذاری برای به دام انداختن ویروس های رایانه ای و انواع نرم افزارهای مخرب را ممکن می کند.

علیرضا رحمتی زاده مدیر تولید شرکت آرکا که نرم افزار “آرکا بیت” را به عنوان شبکه تله بدافزار در کشور رونمایی کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف از ایجاد این شبکه نرم افزاری را شناسایی ناامن ترین و نفوذپذیرترین دستگاهها و سیستم های امنیتی عنوان کرد که برای به دام انداختن هکرها و ویروس های رایانه ای کاربرد دارد.

وی آگاهی یافتن و اطلاع رسانی به مدیران شبکه را از جمله مواردی برشمرد که لزوم وجود این نرم افزار را در کشور  دو چندان می کرد و افزود: این سیستم نرم افزاری امکان شبیه سازی همزمان ۶۵ هزار دستگاه را دارد و می تواند حفره های امنیتی بسیاری را شناسایی کند.

رحمتی زاده با تاکید براینکه نمونه این سیستم تاکنون به صورت ۱۰۰ درصد داخلی و بومی طراحی و ساخته نشده است افزود: در شبکه های داخلی کمتر سیستمی وجود دارد که با یافتن حفره های امنیتی و ایجاد شبکه مجازی نسبت به آسیب پذیر بودن شبکه ها اخطار دهد.

مدیر تولید شرکت آرکا با بیان اینکه این نمونه با موضوع نرم افزار “هانی پات” که از سوی سازمان فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته بود، تفاوتهایی دارد خاطرنشان کرد: این محصول نوعی شبکه “هانی نت” محسوب می گردد که با شناسایی IP آدرسهای مخرب و طعمه گذاری نسبت به شناسایی، آگاهی دادن و گزارش دهی به مدیران شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی روزانه در سراسر جهان شبکه های بسیاری مورد تاخت و تاز و حملات ویروس های رایانه ای قرار می گیرند و براین اساس طعمه گذاری برای شناسایی نرم افزارهای مخرب و انواع بدافزار امری ضروری است که میزان آسیب های وارده به شبکه های ارتباطی داخلی را کاهش می دهد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.