تولید تیرآهن سبک در ایران

۵ م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از واحد مرکزی خبر؛ علی محمد شهرباف در سومین همایش ملی فولاد و سازه با بیان اینکه استاندارد کارخانه ای این نوع تیرآهن به تأیید سازمان استاندارد رسیده است افزود: بدون سرمایه گذاری و ایجاد خط تازه برای تیرآهن های مورد نیاز برای ساخت و ساز در کشور می توانیم با تولید انبوه این تیرآهن ، ۱۵ درصد تولید تیرآهن در کشور را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: تیرآهن تازه وزن اسکلت فلزی ساختمان را تا ۱۵ درصد کاهش می دهد که در قیمت تمام شده سازه های فولادی مصرف شده در ساختمان ، مؤثر خواهد بود.

شهرباف ادامه داد: در صورت نیاز طراحان و مشاوران به مقاطع فولادی با وزن های خارج از عرف معمول ، این توانمندی در گروه صنعتی فولاد ایران وجود دارد و می توانیم با مشارکت مراکز دانشگاهی این طرح ها را به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ایران گفت:۱۰ ماهه قبل سال جاری میلادی، بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد خام در ایران تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۱۰ و دو دهم درصد رشد داشت.

شهرباف افزود: میزان تولید فولاد خام جهان در سال ۲۰۱۱ یک و نیم میلیارد تن بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۰ شش و هشت دهم درصد افزایش تولید داشت و در آن چین با تولید ۶۹۵ میلیون تن مقام اول و ایران با تولید ۱۳ میلیون تن مقام هفدهم جهانی تولید فولاد را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی فولاد ایران در هفت خط تولید خود هفت نوع محصول را تولید می کند گفت: میلگرد ساده و عاج دار از شماره ۱۰ تا ۵۰ ، مفتول ۵/۵ تا ۱۲ ساده و عاج دار ، تیرآهن ۱۲ تا ۲۸ ، لوله یک دوم یا شش اینچ ، انواع تسمه ، نبشی ، بال مساوی و نامساوی و لوله های بدون درز از محصولاتی است که در این گروه صنعتی تولید می گردد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.