تولید داروی خوراکی ایدز/قرص انرژی زایی که به HIV می‌انجامد

اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی میزان ابتلا به ایدز از طریق شیشه آغاز شد

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به مقدمات تولید داروی خوراکی برای درمان ایدز، دربارهٔ قرص انرژی زایی که اشخاص در مهمانی‌ها مصرف می‌کنند و به HIV می‌انجامد، اخطار داد و گفت: بررسی میزان ابتلا به ایدز از طریق شیشه آغاز شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، مینو محرز دربارهٔ مزایای درمانی داروی آیمود اظهار داشت: داروی آیمود تنها دارویی در دنیاست که بدون عارضه است و این دارو برای بیماران ایرانی نیز تجویز می‌شود، این دارو سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد، بنابراین بیمار با مصرف این دارو انرژی پیدا می‌کند، ما نیز در مرکز تحقیقات ایدز روی داروی خوراکی آیمود کار کرده ایم و اگر به نتیجه مطلوب برسیم پروژه داروی خوراکی آیمود را که ساخته شده است آغاز می‌کنیم.

قرص انرژی زایی که به HIV می‌انجامد

رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور با اخطار نسبت به مصرف شیشه در پارتی‌ها که جلوگیری از مصرف آن نیز بسیار سخت است، افزود: این ماده بسیار خطرناک است و جوان‌ها از آن استفاده می‌کنند و قدرت جنسی آنها ۳ تا ۴ برابر افزایش می‌یابد.

آغاز بررسی میزان ابتلا به ایدز از طریق شیشه

محرز بیان داشت: ما تحقیقات دربارهٔ شیوع HIV در مصرف کنندگان شیشه را آغاز می‌کنیم، چون بسیار‌ها این مواد را به صورت مخلوط استفاده می‌کنند به خصوص معتادان، براین‌اساس مشکل بزرگ ما این است که از شیشه به عنوان انرژری استفاده می‌شود و باید دربارهٔ این ماده مخرب در آموزش و پرورش و رسانه ملی اطلاع رسانی شود. اکثر جوانها که نزد ما می‌آیند فکر نمی‌کنند شیشه ماده مخدر است و تصورشان این است که شیشه فقط انرژی زاست و این وحشتناک است.

موج بعدی ایدز

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران عنوان کرد: این مشکلات به خاطر آن است که روند کاهش آسیب کمرنگ شد و در اردوگاه‌ها این مسئله را جمع کردند و تمام برنامه‌هایی که ما به اجرا در آورده بودیم، تحت الشعاع قرار گرفت، موج بعدی ایدز را بار دیگر خواهیم داشت و این مسئله بسیار نگران‌کننده‌ است.

۵ درصد کودکان کار مبتلا به HIV مثبت

محرز خاطرنشان کرد: دربارهٔ مسئله شیوع HIV در کودکان کار نیز تحقیقات را انجام داده‌ایم و وقتی نتایج شهر تهران را ملاحظه می‌کردم سردرد گرفتم، کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۸ سال که کودکان کار بودند ۵ درصدشان HIV مثبت داشتند. هپاتیت B و C نیز در آنها بیشتر بود و اعتیاد نیز در پسرها بیشتر ملاحظه شد و تازه این آمار برای ۵ سال پیش است و ما باید بار دیگر آمار تازهی انجام دهیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.