تولید غلات ایران به مرز ۲۰ میلیون تن رسید

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو):

فائو تولید غلات ایران در سال گذشته را ۱۹٫۸ میلیون تن اعلام و پیش‌بینی کرد امسال واردات غلات این کشور از ۷٫۶ به ۶٫۹ میلیون تن کاهش یابد.

 به گزارش گروه اقتصادی برنا، سازمان جهانی خواربار و کشاورزی(فائو) در جدیدترین گزارش خود موسوم به چشم انداز غذایی پیش بینی کرد تولید غلات ایران در سال زراعی جاری به ۱۹٫۲ میلیون تن برسد.

تولید غلات ایران در سال ۲۰۱۱ به ۱۹٫۸ میلیون تن رسیده بود که بدین ترتیب تولید غلات ایران در سال جاری و به دلیل کاهش بارندگی در برخی مناطق ۶۰۰ هزار تن کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش ایران در سال گذشته ۷٫۶ میلیون تن غله وارد کرد که پیش بینی شده است این رقم امسال به ۶٫۹ میلیون تن کاهش یابد که کاهش ۱۰ درصدی خواهد داشت. ایران در سال گذشته نیز ۲۰۰ هزار تن غله صادر کرد که انتظار می رود امسال این رقم ثابت باقی بماند. حجم ذخایر غلات ایران نیز در سال گذشته بالغ بر ۵٫۴ میلیون تن بود و این رقم امسال به ۵٫۶ میلیون تن افزایش می یابد.

فائو پیش بینی کرده است تولید گندم ایران در سال زراعی جاری نیز به ۱۳٫۵ میلیون تن برسد که نسبت به سال قبل ۵۰۰ هزار تن کاهش می یابد. تولید برنج نیز بدون تغییر نسبت به سال قبل به ۱٫۵میلیون تن، جو بدون تغییر به ۳ میلیون تن و ذرت با کاهش ۱۰۰ هزار تنی به ۱٫۳ میلیون تن می رسد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.