تولید فولاد ایران در دو ماهه اول ۲۰۲۲ به ۲٫۳ میلیون تن رسید

۱فروردین ۱۳،

تولید فولاد خام ایران در دو ماهه اول سال ۲۰۲۲ به دو میلیون و ۳۱۰ هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس تازه‌ترین گزارش انجمن جهانی فولاد تولید فولاد خام ایران در فوریه ۲۰۲۲ نیز با کاهش ۲٫۵ درصدی بالغ بر یک میلیون و ۱۹۹ هزار تن شد.

تولید فولاد خام ایران در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ نیز کاهش ۰٫۳ درصدی را نشان می‌دهد. ایران در دو ماهه اول ۲۰۲۲ پانزدهمین فولادساز بزرگ جهان بود.

در همین حال تولید جهانی فولاد در فوریه ۲۰۲۲ با افزایش ۱٫۲ درصدی به ۱۲۳ میلیون تن رسید. تولید فولاد چین در این ماه ۹٫۸ درصد بیشتر شد و به ۶۱٫۸ میلیون تن رسید. تولید فولاد ژاپن نیز با کاهش ۳٫۴ درصدی بالغ بر ۸٫۳ میلیون تن شد. این در حالی بود که تولید فولاد کره جنوبی با افت ۸٫۵ درصدی بالغ بر پنج میلیون تن شد.

در اروپا تولید فولاد آلمان با کاهش ۳٫۷ درصدی به رقم ۳٫۴ میلیون تن رسید. تولید فولاد ایتالیا، فرانسه و اسپانیا نیز به ترتیب با کاهش ۱۵، ۰٫۸ و ۱٫۷ درصدی به ۲٫۱، ۱٫۳ و ۱٫۲ میلیون تن رسید.

همچنین تولید فولاد ترکیه با کاهش ۳٫۹ درصدی بالغ بر ۲٫۷ میلیون تن شد. در فوریه ۲۰۲۲ تولید فولاد آمریکا با کاهش ۱۱٫۸ درصدی به ۶٫۷ میلیون تن رسید. در حالی که تولید فولاد برزیل هم ۶٫۲ درصد کمتر شد و به ۲٫۶ میلیون تن رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.