تولید ماده اولیه داروی ایرانی ام اس که انحصار اسرائیل را شکست

تولید ماده اولیه داروی ایرانی ام اس که انحصار اسرائیل را شکست

مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه، از تولید ماده اولیه داروی “گلاتیرامر” برای بیماران مبتلا به ام اس در کشور خبر داد که تاکنون در انحصار اسرائیل بوده است.

به گزارش دریچه خبر به نقل از مهر دکتر عباس کبریایی زاده ، از این دارو به عنوان یکی از سه داروی مطرح در درمان بیماران ام اس در دنیا نام برد و افزود: داروی “گلاتیرامر” جزو پرفروش ترین داروهای بیماری ام اس در آمریکاست.

وی اظهارداشت: این دارو هم اکنون با نام “اسویمر” در داخل تولید می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی داروسازان ایران، یکی از ویژگیهای این دارو را مصرف آن در دوران بارداری دانست و گفت: این دارو بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و از عود بیماری جلوگیری می کند.

کبریایی زاده با اعلام اینکه بیماران ایرانی تا قبل از تولید این دارو در کشور از مصرف آن محروم بودند، افزود: این دارو چون در انحصار اسرائیل بود، امکان واردات آن را نداشتیم که بعد از تولید آن در داخل، توانستیم علاوه بر شکستن انحصار تولید این دارو در دنیا، بیماران ام اس در کشورمان نیز از مزایای خاص این دارو بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه ادامه داد: داروی ایرانی از سال گذشته وارد بازار دارویی کشور شده و هم اکنون ایران به عنوان سومین تولید کننده این دارو در دنیا شناخته می شود.

وی با اعلام اینکه ماده اولیه این دارو در حال حاضر از کشور هند وارد می شود، تاکید کرد: پیش بینی کرده ایم تا اوایل سال آینده تولید ماده اولیه این دارو در داخل آغاز شود.


DaricheKhabar.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیرعلی:

    موافقم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.