تولید پارچه‌ای که میکروب‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد!

دو شرکت ژاپنی پارچه ای خاص تولید کرده‌اند که نه تنها لباس‌های تولید شده با آن پارچه شیک خواهد بود بلکه قابلیتی استثنایی نیز دارد و می‌تواند میکروب‌ها را با الکتریسیته تولید شده ناشی از حرکات کاربر بین ببرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دو شرکت ژاپنی “تیجین”(Teijin) و “موراتا”(Murata) موفق به تولید پارچه‌ای به نام “پایکلکس”(Pieclex) شده‌اند که این پارچه با کمک الکتریسیته می‌تواند سبب غیرفعال شدن باکتری‌ها شود.

گفته می‌شود پارچه “پایکلکس” در جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع نیز موثر است. فناوری پی‌اِیزوالکتریک یا اثر فشاربرقی این پارچه توسط شرکت موراتا ایجاد شده است.

موراتا یک شرکت قطعات الکترونیکی ژاپنی است که در زمینه تولید فیلترهای الکترونیکی، دستگاه‌های بلوتوث، منبع تغذیه، القاگر، خازن و تجهیزات وایرلس فعالیت می‌کند.

از این پارچه می‌توان در تولید پوشاک، پوشک و ماسک استفاده کرد. اثربخشی پایکلکس در برابر ویروس‌کرونا در حال آزمایش است. دو شرکت ژاپنی “تیجین”(Teijin) و “موراتا”(Murata)به دنبال تجاری سازی پارچه تا اواخر سال جاری میلادی هستند. در این پروژه شرکت ژاپنی “تیجین” مسئولیت تولید پارچه را بر عهده دارد.

تیجین شرکت هلدینگ صنایع شیمیایی، صنایع داروسازی و فناوری اطلاعات ژاپنی است که در زمینه تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی و پلاستیک فعالیت می‌کند. این شرکت مالکیت و مدیریت چندین شرکت تابعه را برعهده دارد که در حوزه‌های نساجی، تولید الیاف، الیاف کربن و پلی‌استر فعالیت می‌کند و همچنین در حوزه صنایع داروسازی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات نیز فعالیت می‌کنند.

ولتاژهایی که از انبساط و انقباض لباس ناشی از حرکات کاربر تولید می‌شود، آنقدر قوی نیستند که توسط کاربر احساس شود، اما به طور موثر مانع از تکثیر باکتری‌ها و ویروس‌ها در داخل پارچه می‌شوند. به گفته توسعه دهندگان این پارچه در از بین بردن ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها و ویروس‌هایی که آزمایش کرده‌اند موثر بوده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.