تولید ۱۴۰۰ تن انواع گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

تولید 1400 تن انواع گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌هزار و ۴۰۰ تن گیاهان دارویی نظیر آویشن، خاکشیر، زیره سبز، زیره سیاه و آلوئه‌ورا در استان برداشت شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: سه‌هزار و ۷۵۸ هکتار سطح زیر کشت مزرعه‌ای که با احتساب جمع‌آوری گیاهان دارویی از مراتع و عرصه‌های طبیعی این سطح به ۹ هزار و ۴۴۲ هکتار می‌رسد. بیشترین سطح مربوط به شهرستان بشرویه با سطح زیر کشت حدود چهارهزار هکتار است.

غلامرضا هادربادی افزود: گونه‌های گیاهی کشت شده شامل آویشن، خاکشیر، زیره سبز، زیره سیاه، کلپوره، نعناع، زنیان آلوئه‌ورا، به‌لیمو، مریم گلی و نعناع فلفلی و گونه‌های جمع‌آوری شده از مراتع شامل آنغوزه شیرین، وشاء، کاکتی، درمنه ترکی، سماق، نعناع، شاه‌تره و بنه است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌هزار و ۴۰۰ تن گیاهان دارویی نظیر آویشن، خاکشیر، زیره سبز، زیره سیاه و آلوئه‌ورا در استان برداشت شود.

هادربادی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد تولیدات گیاهان دارویی استان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران به ارزش ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال صادر شده و ۴۰ درصد تولیدات گیاهان دارویی داخل استان مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال حدود یک‌هزار و ۵۰ تن انواع گیاهان دارویی در استان تولید و از مراتع، باغ‌ها و مزارع برداشت شده است که ارزش ریالی این تولیدات حدود ۲۱ هزار میلیون ریال است.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه اقلیم استان درباره کشت گیاهان دارویی از سازگاری مناسبی برخوردار هستند، کشت گیاهان بومی استان مورد توجه جدی سازمان قرار دشته و درباره کشت گیاهان گلخانه‌ای و گیاهان دارویی از قبیل آلوئه‌ورا و به‌لیمو نیز برنامه‌ریزی جامعی صورت گرفته است./

 

خبرنگار: فرید مرادی

A-910724-08

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.