تولید ۳ درصد برق کشور توسط نیروگاه بوشهر

1-309.jpg

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: نیروگاه بوشهر می تواند سالانه پنج میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کند که این میزان بیش از دو درصد تولید برق سالانه کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد بهزاد اظهار داشت: پایداری شبکه برق نیروگاه بوشهر و بازده این نیروگاه بی نظیر است و این نیروگاه می تواند سالانه حدود دو تا سه درصد برق کشور را تولید کند.

وی با اشاره به رسیدن ظرفیت تولید برق نیروگاه بوشهر به هزار مگاوات، گفت: پیش بینی ما این است که این نیروگاه در سال دستکم پنج میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کند.

بهزاد با بیان اینکه سالانه حدود ۲۵۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور تولید می شود، ادامه داد: نیروگاه اتمی بوشهر کمک بزرگی به تامین برق سراسری کشور می کند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: برق تولیدی نیروگاه بوشهر که از شهریور سال گذشته به شبکه سراسری برق کشور متصل شد، توانست پس از یک سال با همکاری بسیار نزدیک وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی کشور برای نخستین بار به ظرفیت کامل خود برسد.

به گفته وی، نیروگاه بوشهر، تنها نیروگاه در جهان است که به صورت ۲۴ ساعت کامل برق تولید می کند و اثر مثبتی در شبکه سراسری به ویژه در جنوب کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.