تولید ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق بادی در کشور

۲۹ آبان ،

4-644.jpg

مجری طرح‌های بادی و امواج سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) گفت: در وقت حاضر در کشور ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق از طریق باد توسط دو نیروگاه بادی منجیل و بینالود تولید می گردد.

به گزارش تفسیری ایسنا، احمد حقانی با بیان اینکه نیروگاه بادی منجیل در سال ۹۱ به طور کامل راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: ۶۶ مگاوات از ظرفیت این نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی نصب شده و ۳۳ مگاوات باقی مانده تا پایان سال جاری نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نیروگاه بادی منجیل سه نوع توربین ۳۰۰، ۵۵۰ و ۶۶۰ کیلووات ساعت نصب شده است، شمار توربین های نصب شده در این نیروگاه را ۱۱۰ دستگاه اعلام کرد.

وی گفت: هر یک مگاوات می تواند سالانه سه میلیون کیلووات ساعت برق تولید کند.

وی همچنین در خصوص نیروگاه بادی بینالود، اظهار داشت: این نیروگاه نیز حاوی ۴۳ واحد ۶۶۰ کیلووات ساعتی است که در سال حدود دو هزار و ۸۰۰ مگاوات ساعت برق تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروگاه بینالود در زمره انرژی های پاک و نو است و آلودگی محیط زیست را به همراه ندارد، گفت: فاز اول این نیروگاه که در منطقه بینالود واقع در استان خراسان رضوی است،‌ شامل ۴۳ واحد توربین ۶۶۰ کیلوواتی به ظرفیت کل حدود ۲۸ هزار و ۴۰۰ کیلووات است.

به گزارش تفسیری وزارت نیرو، وی تاکید کرد: ساخت توربین‌های بادی در داخل کشور دستاورد مهمی از سوی متخصصان ایرانی است و بومی شدن ساخت این توربین ها در نیروگاه های بادی جز با تلاش متخصصان داخل کشور ممکن نشده است.

وی اضافه کرد: در ابتدای ساخت این نیروگاه ها، توربین‌ها از خارج از کشور وارد می‌شد اما با افزایش توان فنی نیروهای داخلی، هم اکنون ساخت تمام قطعه های اصلی این توربین‌ها از جمله گیربکس، ژنراتور، برج و … در کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.