تونس میزبان یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس به میزبانی تونس خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا» از سازمان توسعه تجارت، «حمید صافدل» افزود: سه شنبه ۲۷ تیرماه جاری پایتخت جمهوری تونس میزبان یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های بین دو کشور خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم  گسترش همکاری ها و روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دو کشور بعد از پیروزی حرکت بیداری اسلامی مردم تونس گفت: این رویداد بین المللی به ریاست ‘ مهدی غضنفری’ وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس و وزیر بازرگانی تونس برگزار خواهد شد.
صافدل افزود: مذاکرات کارشناسی این نشست با تنظیم تفاهم نامه های همکاری تجاری و بازرگانی در روزهای قبل از این رویداد توسط هیاتی به سرپرستی سازمان توسعه تجارت ایران انجام و یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور آماده و نهایی خواهد شد.
وی همچنین از امضای ۱۵ سند و یک یاداشت تفاهم با موضوعات اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، علمی، دانشگاهی قضائی، فرهنگی و رسانه ای در پایان این کمیسیون مشترک خبر داد و افزود: کمیسیون مشترک یازدهم به عنوان دومین گام بلند پس از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به تونس برای گسترش و تعمیق همکاری ها و مناسبات فی مابین به حساب می آید و برگزاری این کمیسیون بعداز پیروزی حرکت بیداری اسلامی در تونس و تشکیل حکومت توسط اسلامگراها در این کشور نقطه عطفی در تاریخ روابط ایران و تونس است.
وی همچنین از سفر هیاتی از تجار و بازرگانان بخش خصوصی ایران همزمان با این اجلاس خبر داد و افزود: تجار و صاحبان صنایع ایرانی در این سفر با همتایان خود دیدار و گفتگو خواهند داشت و زمینه های همکاری مشترک بخش خصوصی ایران و تونس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
یادآور می شود دهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس اسفند ماه سال ۱۳۸۷ در تهران برگزار شده است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.