توهین نماینده اسراییل در سازمان ملل به ایران !

۰۵اردیبهشت،

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که سازمان ملل در تشخیص خود مبنی بر اینکه برنامه های هسته ای ایران مهم ترین تهدید علیه خاورمیانه و جهان است، دچار اشتباه نشده است.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در سخنان روز قبل خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به جمهوری اسلامی ایران توهین کرد.

به نقل از رویترز “ران پروسور” نماینده اسراییل در سازمان ملل چهارشنبه در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد گفت:” اوایل این ماه (میلادی) نماینده ایران در سازمان ملل در همین جا ایستاد و در نشست مجمع عمومی ملل متحد نگرانی های ایران را دربارهٔ تصویب پیمان تجارت سلاح  برشمرد… این دقیقا شبیه اظهار نظر یک عضو مافیا دربارهٔ افزایش آمار جرم و جنایت در شهر نیویورک است.”

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که سازمان ملل در تشخیص خود مبنی بر اینکه برنامه های هسته ای ایران مهم ترین تهدید علیه خاورمیانه و جهان است، دچار اشتباه نشده است.

پروسور در ادامه افزود که در جریان گفتگوهای اعضای ۱+۵ با ایران در ماه قبل ، ایران دو پروژه تازه فعالیت های هسته ای را اعلام کرد که با راه اندازی این پروژه های توانایی این کشور برای غنی سازی اورانیوم افزایش می یابد.

جمهوری اسلامی ایران به همراه سوریه و کره شمالی به متن پیمان تجارت سلاح سازمان ملل که در اوایل ماه جاری میلادی(۳ هفته پیش)در اجلاس مجمع عمومی تصویب شد رای منفی دادند.

نماینده ایران در سازمان ملل در واکنش به این اقدام تصویب این پیمان را عجولانه خواند.

ایران در جریان نشست مجمع عمومی برای تصویب این پیمان با آن مخالفت کرد. از نظر جمهوری اسلامی ایران  متن این پیمان سیاسی بوده و تنها منافع صادر کنندگان سلاح را در نظر می گیرد. جمهور یاسلامی ایران در نشست مجمع عمومی تهیه پیش نویس این پیمان را زیر فشار سیاسی آمریکا دانست .

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران، مصر ، پاکستان و اندونزی به همراه ۱۹ کشور دیگر نیز به این پیمان رای ممتنع دادند. در نهایت این پیمان با ۱۵۴ رای کشورهای عضو به تصویب رسید.

این اولین پیمان نظارت بر تجارت جهانی سلاح است که از زمان تشکیل سازمان ملل در ۱۹۴۵ به تصویب اعضای این سازمان می رسد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.