توپ جمع کن ها بیشتر از وزنه برداران پول می گیرند/ اکثر ملی پوشان تیم باشگاهی ندارند

، افزود: هم اکنون که مرحله اول لیگ برتر وزنه برداری در همدان تمام شده است هیچ کدام از ملی پوشان به دلیل تمرینات پر فشار برای آمادگی المپیک لندن نتوانستند در لیگ برتر وزنه برداری شرکت کنند ولی اکثر نفرات ملی پوش حاضر در تمرینات تیم ملی وزنه برداری قرارداد باشگاهی ندارند و با هیچ تیمی قرارداد نبستند چون مسائل و مشکلات مالی در وزنه برداری و لیگ وزنه برداری زیاد است.

وی ادامه داد: اگر بهداد سلیمی در این فصل لیگ برتر وزنه برداری بدون تیم مانده است ولی می تواند پس از بازگشت از المپیک لندن برای ادامه فعالیت خود با یک باشگاه قرارداد امضا کند و برای آن باشگاه وزنه بزند.

اقبال پور در مورد قراردادهای ملی پوشان وزنه برداری در تیم های لیگی گفت: چطور ممکن است که یک وزنه بردار بزرگ هم چون بهداد سلیمی بدون تیم بماند و هر تیمی دوست دارد که این وزنه بردار برتر کشورمان را به عضویت خود در بیاورد.

وی ادامه داد: قرارداد مالی یک وزنه بردار ملی پوش از یک توپ جمع کن فوتبال هم کم تر است چون در کشورمان به این رشته مدال اور و با ارزش المپیکی اهمیت زیادی نمی دهند و این گونه پیش می رود که وزنه برداری با مشکلاتی از قبیل مشکلات مالی بر می خورد.

اقبال پور تصریح کرد: فقط یک تیم خوب و قدیمی روی وزنه برداران سرمایه گذاری می کند و اگر استقبال از وزنه برداری زیاد تر شود به طور حتم با حضور باشگاه های پر قدرت ورزش کشورمان ، وزنه برداری که یک رشته پر مدال در المپیک است پیشرفت زیادی در سال های آینده داشته باشد و ملی پوشان زیادی به تیم ملی وزنه برداری رده های مختلف معرفی شوند.

وی درمورد از سرگیری لیگ وزنه برداری گفت: پس از رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن مرحله دوم رقابت های لیگ برتر وزنه برداری از سر گرفته می شود و هنوز شهر و زمان دقیق مسابقات اعلام نشده است.

اقبال پور در پایان افزود: احتمال دارد که برای مرحله دوم مسابقات لیگ برتر وزنه برداری ۳ تیم دیگر به لیگ اضافه شوند که مابقی تیم ها در جریان این اخبار واتفاقات می باشند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.