تویوتا توندرا ۲۰۲۴

۲۳ام بهمن ،

تویوتا با ارائه مدل ۲۰۲۴ پیکاپ سنگین توندرا که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۲۴ رونمایی شد، رسما به جنگ با مدل های F-150 فورد رفت؛ حالا تویوتا خودرویی دارد که مثل مدل های سریF فورد نمای ظاهری اش از روکش های کرومی غنی شده . . . !

۲۰۲۴ Toyota Tundra

تویوتا می خواهد توندرای تازه را در پنج تیپ SR و SR5، لیمیتد، پلاتینیوم و ۱۹۷۴ ادیشن راهی بازار کند که آخرین مدل باداشتن امکاناتی نظیر GPS و سیستم اخطاردهنده نقطه کور یا Blind Spot Monitor و چرم های قهوه ای رنگ برای صندلی ها بصورت استاندارد، فقط و فقط برای تصاحب بازار مدل های تولید محدود F-150 King Ranch فورد آمده شده است.

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

 

ظاهر توندرای ۲۰۲۴ چه در نمای خارجی و چه در نمای داخلی به طور کلی عوض شده؛ در قسمت ظاهری می توان به وجود جلوپنجره بزرگ کروم کاری شده، سپر سه تکه اسپرت در جلو، گلگیرهای مربعی شکل و رینگ های ۱۸ اینچی (با امکان سفارش ۲۰ اینچی) تازه اشاره کرد؛ در نمای داخلی توندرا نیز تویوتا اجزای کنسول و صندلی ها را مجددا طراحی کرده، از روکش های نقره ای رنگ علاوه بر کنسول در روی فرمان نیز بهره گرفته، یک نمایشگر ۳٫۵ اینچی برای کنسول آماده کرده و سیستم پخش JBL با ۱۲ اسپیکر را هم بصورت سفارشی برای مشتریان درنظر گرفته است.

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

برای پیشرانه تویوتا سه موتور را در اختیار مشتریان قرار داده است:

  • ۴٫۰ لیتری V6 باقدرت ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۶ نیوتن متر؛
  • ۴٫۶ لیتری V8 باقدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۳ نیوتن متر؛
  • ۵٫۷ لیتری V8 باقدرت ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور ۵۴۳ نیوتن متر.

صرف نظر از نوع پیشرانه، مشتریان می توانند از میان گیربکس پنج یا شش سرعته اتومات یکی را انتخاب کنند. همه تونداراهای ۲۰۲۴ بصورت استاندارد با هشت ایربگ و همچنین با سیستم Toyota Star Safety عرضه می شوند که که شامل کنترل پایداری (VSC)، کنترل کشش (TRAC)، توزیع کننده نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی (BA) می گردد. همچنین سیستم تازه Smart Stop یا SST نیز بصورت استاندارد بر روی توندرا قرار دارد؛ وظیفه این سیستم کاهش قدرت تولیدی موتور برای هرچه توقف سریع خودرو بوده و تنها زمانی فعال می گردد که راننده پدال ترمز و گاز را همزمان فشار دهد. اما اینکه چرا راننده ای باید پدال گاز و ترمز را همزمان فشار دهد تا تویوتا برای این واکنش عجیب و غریب یک سیستم ایمنی ابداع کند هنوز معلوم نیست!

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

۲۰۲۴ Toyota Tundra

 

فروش توندرای ۲۰۲۴ که تمام مراحل طراحی، مهندسی و ساخت آن تحت نظر زیرمجموعه آمریکایی تویوتا انجام شده قطعا از این به بعد رقیبی جدی برای پیکاپ های سنگین آمریکایی خواهد بود. فروش این خودرو از سپتامبر ۲۰۲۴ در ایالات متحده آغاز می گردد. 

مجله پدال
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.