تیم‌های ملی در۵سال قبل دوپینگ نداشته‌

۱۹م آذر ،

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی در خصوص تشکر کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال ایران به خاطر مبارزه با دوپینگ گفت: یکی از اهداف کمیته پزشکی آموزش مبانی مبارزه با کنترل دوپینگ در تمامی رده‌های تیم های ملی است که این امر سبب شده طی ۵ سال قبل یک نمونه تست مثبت هم وجود نداشته باشد.

وی افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال ایران به خاطر تلاش جدی در کنترل و مبارزه با دوپبنگ در فوتبال تشکر کرده که این امر باز می‌گردد به آموزش‌های پی در پی در تمامی رده‌های تیم‌های ملی آقایان و بانوان، باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال استان‌های کشور. در واقع ما با آموزش‌های مداوم در اردوها و اطلاع رسانی در خصوص مکمل‌ها سعی کردیم تا از ورود این پدیده مذموم در تیم‌های ملی جلوگیری کنیم. در همین راستا با متخصصان تغذیه و پزشکان تیم‌های ملی نشست‌های مختلفی را برگزار و در خصوص استفاده از مکمل‌های ورزشی مجاز بحث و تبال نظر صورت گرفت.

وی افزود: در ۵ سال قبل هیچ نمونه مثبتی از بازیکنان ملی پوش در تورنمنت‌های بین المللی اعلام نشده و این در حالی است که تیم‌های ملی بانوان و آقایان در حجم بالایی در تورنمنت‌های بین المللی حضور دارند. جا دارد از کادر فنی تیم‌ها برای همکاری‌شان با کادر پزشکی تشکر کنم. کمیته پزشکی در هر بخشی از ورزش کشور در سطح باشگاهی و ملی مستقر بود تا در نهایت با از بین بردن دوپینگ، ورزش پاک و سالمی داشته باشیم.

رئیس کمیته پزشکی تصریح کرد: تاکنون ۱۶ دوره آموزشی مبانی مبارزه با کنترل دوپینگ در استان‌های کشور برگزار شده و قصد داریم تا پایان سال برای مابقی استان‌های کشور نیز این دوره های آموزشی را برگزار کنیم.

هاشمیان در پایان گفت: ۲۶ آذرماه در آذربایجان شرقی و یکم دی ماه در خراسان رضوی یک دوره همایش آموزش مبانی مبارزه با کنترل دوپینگ برگزار خواهد شد و قرار است تا ۵ دی ماه نیز یک دوره آموزشی به میزبانی استان البرز برگزار شود .در واقع این استان در صدد فراهم کردن مقدمات برگزاری این دوره است و در صورت اعلام آمادگی از سوی هیئت فوتبال استان البرز، این دوره آموزشی نیز برگزار می‌شود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.