تیم ایران، نایب قهرمان مسابقات جهانی فیزیکدانان جوان شد

تیم ایران، نایب قهرمان مسابقات جهانی فیزیکدانان جوان شد

تیم دانش‌آموزی اعزامی از ایران در مسابقات جهانی فیزیکدانان جوان در آلمان موفق به کسب رتبه دوم شد.

به گزارش دریچه خبر،دکتر دینا ایزدی، نماینده رسمی مسابقات فیزیکدانان جوان در ایران و داور بین المللی مسابقات با اعلام این مطلب  گفت: تیم ایران شامل رژین عنبر افشان، کامران کمال هدایت، شیوا عزیز پور، امیر رضا سهیلی و محمد علی مدرسی موفق شد در بیست و پنجمین دوره مسابقات فیزیکدانان جوان که در شهر باد سالگائو آلمان برگزار شد به همراه دو تیم کره و سنگاپور به فینال مسابقات راه پیدا کند و در روز ۲۵ جولای در یک رقابت سنگین تیمی با اختلافی اندک در جایگاه دوم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقه ۲۸ تیم از کشورهای مختلف حضور داشتند.

ایزدی با بیان این که براساس قوانین مسابقات کاپ جهانی فیزیک، سه تیم فینالیست مدال طلا دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: اهدای جوایز و مدال ها روز پنج شنبه صورت گرفت و تیم ها روز جمعه به سمت اشتوتکارت حرکت کردند که به مدت دو روز در این شهر اقامت خواهند داشت تا در برنامه های بازدیدی که تیم برگزار کننده تدارک دیده است شرکت کنند.

گفتنی است، دوره قبلی این مسابقات سال گذشته به میزبانی مؤسسه اندیشه های خلاق جوان آریایی و با حضور نمایندگانی از ۲۳ کشور شرکت جهان در ایران برگزار شد. تیم ایران در دو دوره قبل این مسابقات موفق به کسب مدال نقره شده بود.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.