تکذیب ادعای دلواپسان هسته‌ای توسط ولایتی/ مذاکره درباره موشک‌ها رؤیای تعبیرنشدنی غرب است

نوشته شده در تاریخ ۲۴/آذر/ – ۱۲:۱۵ و در سرویس اخبار سیاسی ممتاز نیوز

در پاسخ به آنا مطرح شد؛

ممتاز نیوز: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه “مذاکره درباره موشک‌ها، رؤیای کاذب و تعبیرنشدنی غربی‌هاست”، گفت: ایران برای اینکه بتواند دفاع خود را تنظیم و تقویت کند، نیاز به اجازه هیچ کشوری ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه سومین همایش نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری که پیش از ظهر امروز – دوشنبه ۲۴ آذر – برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاسی آنا، مبنی بر اینکه “چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس ادعا کرده وزیر امور خارجه کشورمان در مذاکرات تعهد داده است موضوع موشکی در دور بعدی مذاکرات مطرح شود، آیا این مسئله صحت دارد؟”، اظهار کرد: این موضوع درست نیست و به هیچ وجه صحت ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: طرف‌های مقابل صحبت‌هایی از موشک ایران می‌کنند اما این رویای کاذب غربی‌هاست که هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

وی تأکید کرد: ایران برای مقاصد دفاعی خود هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه “موشک‌ها مهمترین عامل بازدارندگی هستند”، اظهار کرد: ایران برای اینکه بتواند دفاع خود را تنظیم و تقویت کند، نیاز به اجازه هیچ کشوری ندارد.

ولایتی خاطرنشان کرد: موضوع موشکی ایران خارج از هر نوع مذاکره است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سؤال که “خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرده ایران در مذاکرات وین امتیازاتی همچون رقیق کردن بخشی از اورانیوم غنی شده را به طرف غربی داده است تا مذاکرات تمدید شود” گفت : مذاکره‌کنندگان در چارچوب نقشه ترسیم شده مقام معظم رهبری حرکت کردند و آمریکایی‌ها درخواست تمدید مذاکره را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه “حتی تصمیم تمدید مذاکرات برای متحدان آمریکا غیرمنتظره بود”، تصریح کرد: طرف‌‌‌های غربی متحد آمریکا از موضوع تمدید مذاکرات خبر نداشتند؛ چون می‌رفت که گام‌هایی رو به جلو برداشته شود؛ اما آنها روند مذاکرات را متوقف کردند و درخواست تمدید طولانی‌مدت را داشتند.

ولایتی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد برخی مطالب پشت پرده در سیاست خارجی آمریکا وجود دارد که رئیس جمهور این کشور اقتدار و ثبات لازم را برای تصمیم‌گیری ندارد.

وی اضافه کرد: حاکمیت آمریکا موجب می‌شود اقداماتی انجام شود که حتی برای متحدانش غیرقابل پیش‌بینی باشد و این موضوع هیچ ربطی به ایران ندارد.

ولایتی خاطرنشان کرد: ایران مواضع خود را محکم حفظ کرده است و حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را برای مصارف صنعتی خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.