تکمیل بانک جامع املاک کشور تا دو سال آینده

162974_PhotoA.jpg

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ظرف دو سال آینده همه املاک شهری کشور در بانک جامع املاک کشور (کاداستر) ثبت می‌شود و ثبت خلاصه معاملات به منظور به‌روزرسانی اطلاعات بانک جامع املاک کشور است.

به گزارش ایسنا، محمدحسین بکائیان طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با اعلام این مطلب تصریح کرد: طرح کاداستر یک برنامه ۲۰ ساله است که بر اساس آن تا پایان سال ۹۳ همه اطلاعات مربوط به املاک شهری کشور در قالب بانک جامع املاک کشور ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون ۹۸ درصد املاک شهری کشور سنددار شده‌اند و اطلاعات آنها در بانک جامع املاک به ثبت رسیده است.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: این اسناد در کنار نقشه‌های کاداستر که همه اطلاعات فرد به همراه محدوده دقیق ملک ثبت شده است، علاوه بر جوابگویی کامل نیازهای افراد از فروش چندباره ملک به افراد مختلف و سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

بکائیان با بیان اینکه تا کنون برای ۷۰ درصد املاکی که در ثبت اسناد کشور سابقه دارند سند صادر شده است، اظهار کرد: پرونده ۳۰ درصد باقی‌مانده در حال پالایش است که تا کنون برای پنج درصد این املاک نیز سند صادر شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای تسریع در فعالیت مخترعان و مبتکران خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه از این پس مخترعان و افرادی که بخواهند آرم یا علامت تجاری خود را ثبت کنند نیاز به مراجعه حضوری به ادارات این سازمان ندارند و می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام به این کار کنند.

معاون سازمان ثبت، کاستن از مالکیت‌های ثبت نشده را مهم‌ترین هدف سازمان برشمرد و یادآور شد: با انجام صحیح و دقیق این رسالت، بخشی از بار دستگاه قضایی کشور کاسته می‌شود.

به گزارش ایسنا در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های سید جعفر مفیدی، علی‌اکبر کیمیایی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.