تک پرده‌‌ای‌های رادی را اجرا می‌کنم/ ˝تانگوی تخم مرغ داغ˝در راه فجر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

هادی مرزبان در گفت و گو با هنرآنلاین

هادی مرزبان که تاکنون ۱۲ نمایشنامه زنده‌یاد اکبر رادی را به روی صحنه برده است، در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر نمایشنامه ˝تانگوی تخم مرغ داغ˝رادی را اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، هادی مرزبان که آخرین بار نمایش “پلکان” نوشته زنده یاد اکبر رادی را به صحنه برد هم اکنون با گروهش در حال تمرین نمایشی دیگر از این نویسنده به نام “تانگوی تخم مرغ داغ” است.

مرزبان در این‌باره به هنرآنلاین گفت: “تانگوی تخم مرغ داغ” از نمایشنامه‌های رادی بود که بسیار روی آن حساس بود. قبلا “شب روی سنگفرش خیس” و “هملت با سالاد فصل” را کار کرده بودم و این آخرین کار بزرگ رادی است که آن را به روی صحنه می‌برم و در واقع این سیزدهمین اثری است که از رادی کارگردانی می‌‌کنم و آن را در جشنواره تئاتر فجر امسال اجرا می‌کنم.

وی در ادامه افزود: نمایشنامه دربارهٔ برخورد دو زندگی سنتی و مدرن است، طبق معمول که رادی خانواده را بهانه قرار می‌دهد و مسائل مختلف اجتماعی را به آن بهانه مطرح می‌کند این بار هم مسئله ارث و میراث را بهانه‌ای برای گفتن معضلات جامعه قرار داده است.

مرزبان با تاکید بر قابلیت‌های نمایشی آثار رادی گفت: تا وقتی عمری باقی باشد به آثار رادی می‌پردازم. پس از این کار به سراغ تک پرده‌ای‌های او می‌روم یا آثار قبل را باز تولید می‌کنم و یا با نگاهی نو آنها را به صحنه خواهم آورد. ما با هم دوستی خوبی داشتیم وقتی رادی در قید حیات بود در آخرین باری که اجرا داشتیم به روی صحنه آمد و گفت من و مرزبان یک قرن است که در کنار هم کار می‌کنیم. در ابتدای نمایشنامه “هملت با سالاد فصل” هم این نمایشنامه را به من و فرزانه کابلی تقدیم کرد. به خاطر دوستی و ادای دینی که به این نویسنده بزرگ دارم علاقه خاصی به روی صحنه آوردن آثار او دارم.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.