تگرگ و سیل در آذربایجان غربی خسارت زد

جامعه

تگرگ و سیل در آذربایجان غربی به باغات و اراضی کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد. در سال زراعی جاری در مجموع ۲۹۶ میلی متر بارش در این شهرستان به وقوع پیوسته است که این میزان ۵۱ میلی متر کمتر از سال زراعی گذشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه بخشدار مرکزی شهرستان خوی گفت: باغات و اراضی کشاورزی شهرستان خوی بر اثر تگرگ و سیل ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

سید جمال حسنی در بازدید از اراضی کشاورزی و باغات میوه خسارت دیده از بارش تگرگ و جریان سیل اظهار داشت: بارش شدید تگرگ و جریان سیل به بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات سیب، گلابی و گردو و سایر محصولات و نیز ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از جمله آفتابگردان، کدو، یونجه و گوجه فرنگی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت زد.

وی با بیان اینکه بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل به بیش از ۷۰۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت زده است، افزود: این خسارت بیشتر به باغات شهر خوی، فیروق و روستاهای بدل‌آباد، پیرموسی، پسک و دیزج جمشیدخان وارد شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری خوی نیز در این بازدید گفت: بر اثر بارش شدید تگرگ به تعدادی از خودروهای شخصی خوی نیز خسارت وارد شد.

میرسیاوش اسبقی افزود: همچنین بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی دچار آب‌گرفتگی شدند.

وی اظهار داشت: مجموع خسارات وارده این حادثه نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

همچنین بارش باران در مهاباد در عصر امروز موجب جاری شدن آب جوی‌ها در سطح خیابان‌ها شد و مشکلاتی را برای رفت و آمد مردم و عبور و مرور خودروها در سطح این شهر به وجود آورد.

بارش باران تابستانی که با وزش باد شدید و رعد و برق همراه بود همچنین موجب خنک شدن دمای هوا و خوشحالی مردم شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: عبور امواج ناپایدار و تشکیل یک سیستم جبهه‌ای در منطقه موجب بارش باران به صورت رگبار در این شهرستان شده است.

اسماعیل خوشخو اظهار کرد: این وضعیت جویی همچنین موجب افت دمای هوا به میزان پنج درجه در سطح این منطقه شده است.

این در حالی است که به گفته رئیس اداره هواشناسی مهاباد میزان بارندگی در سال زراعی جاری در مهاباد ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

خوشخو اضافه کرد: در سال زراعی جاری در مجموع ۲۹۶ میلی متر بارش در این شهرستان به وقوع پیوسته است که این میزان ۵۱ میلی متر کمتر از سال زراعی گذشته است.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.