تیترهای روزنامه​های اصلاح​طلب و اصولگرا از حضور پارلمانی رئیس​جمهور

۲۸م دیماه ،

 

به گزارش خبرآنلاین، اکثر قریب به اتفاق روزنامه​های امروز بخشی از سخنان رئیس جمهور را به همراه عکسی از وی در مجلس، به عنوان تیتر اول خود برگزیده بودند. البته روزنامه​هایی چون کیهان و همشهری، سخنان روز قبل مقام معظم رهبری {اینجا} را تیتر اول خود قرار داده بودند.

تفاوت تیترهای روزنامه​های امروز گویای مواضع انتقادی، معتدل و یا بی​تفاوت آنها نسبت به حضور پارلمانی رئیس جمهور بود که در ادامه به آنها اشاره می​شود.

کیهان که عکس و تیتر اول خود را به سخنان روز قبل رهبر معظم انقلاب اختصاص داده بود، در تیتر کوتاهی در صفحه اول خود با عنوان «گزارش کیهان از حضور رئیس جمهور در خانه ملت» و عکسی با نمای دور از این حضور، به این مساله پرداخته بود.

رسالت نیز عکسی از نمای دور را برگزیده و این تیتر را انتخاب کرده است: «رئیس در مجلس اعلام کرد: مجلس و دولت در یک سنگر قرار دارند». تیتر «دکتر علی لاریجانی: دولت در زمینه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه​ها لایحه بیاورد» هم با پرتره​ای از رئیس مجلس در بالای صفحه اول این روزنامه انتشار یافته است.

روزنامه جوان نیز این تیتر و روتیتر را برگزیده است: در شش ماهه آخر ۸ سال ریاست جمهوری ارائه شد؛ طرح‌های درازمدت احمدی‌نژاد برای نجات اقتصاد ایران. « نقد «جوان» بر سخنان رئیس‌جمهوری در مجلس، احمدی‌نژاد عددها را چگونه ضرب و تقسیم می‌کند؟!» نیز عنوان مطلب دیگری در این روزنامه است.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز عکسی با نمای دور از حضور پارلمانی رئیس جمهور منتشر کرده و تیتر اول خود را «اعتراض شدید نمایندگان به گزارش اقتصادی رئیس جمهور در مجلس» انتخاب کرده بود.

روزنامه خراسان با تیتر  «اظهارات رئیس جمهور دربارهٔ مرحله دوم هدفمندی و پاسخ رئیس مجلس و ۱۳ نماینده»، بر تصویری از ادای احترام احمدی​نژاد به رئیس مجلس هم تیتر «۴ طرح احمدی​نژاد برای حل مشکلات اقتصادی» زده بود. روزنامه جام جم نیز با مشی مشابهی از این تیتر استفاده کرده بود: «رئیس‌جمهور: طرح‌های بزرگ را با تفاهم مجلس پیش می‌بریم». عکسی از حضور رئیس جمهور در سخنگاه مجلس در حالی که لاریجانی پشت سر وی جای دارد نیز عکس اول این روزنامه بود.

روزنامه همشهری همچون کیهان تیتر اول خود را به سخنان مقام معظم رهبری اختصاص داده، اما عکس اول این روزنامه مربوط به حضور رئیس جمهور در مجلس است که با تیتر «احمدی​نژاد: هدف انتخاباتی از اجرای هدفمندی یارانه​ها نداریم» و روتیتر «ایده​های اقتصادی رئیس جمهور در دقیقه نود» انتشار یافته است.

« ۱۳ پاسخ به سخنرانی ۹۰ دقیقه‌ای احمدی‌نژاد» هم تیتر دوم روزنامه تهران امروز بود که بر تصویر اول این روزنامه که رئیس جمهور را در سخنگاه مجلس نشان می​داد، الصاق شده بود. تیتر اول این روزنامه همچون روزنامه همشهری، به سخنان مقام معظم رهبری اختصاص داشت.

اما در میان روزنامه های اصلاح طلب؛ روزنامه شرق تیتری متفاوت برگزیده است. این روزنامه با روتیتر «احمدی​نژاد پس از ترک بهارستان نمایندگان را برای گفت وگو به پاستور دعوت کرد» با فونتی درشت نوشته است: بفرمایید شام، سه​شنبه «نهاد». عکس​های تک نفره​ای از چهار نماینده شاخص مجلس در حالی که به نظر می​رسد عزمی راسخ دارند با تیترهای کوچکی با این مضامین نیز ضمیمه این تیتر شده بود: «علی مطهری: سخنان احمدی​نژاد تبلیغاتی بود»، «توکلی: در روزهای باقی​مانده کار بزرگ نکنید»، «مصباحی​مقدم: طرح​های رئیس جمهور مناسب دولت آینده است، نه این دولت» و «باهنر: اگر ۴۰۰ هزارتومان یارانه بدهید، باید ۵۰۰ هزار تومان دیگر از جیب مردم بردارید«.

«احمدی​نژاد آمد،گفت،رفت» تیتر اول روزنامه آرمان با تصویری از رئیس​جمهور و جایگاه هیات رئیسه در پشت سر وی بود. این گزارش در صفحه دو روزنامه مذکور با تیتر «نامه رئیس مجلس به رهبر معظم انقلاب» ادامه پیدا کرده و عکسی با عنوان «تفاوت دست دادن با دست تکان دادن» نیز در ارتباط با حاشیه​های جلسه دیروز بهارستان انتشار یافته است.

«احمدی نژاد آمد و گفت و رفت» تیتر اول روزنامه ابتکار هم بود که با عکسی کلوزآپ شده از رئیس​جمهور در حال ورود به سخنگاه مجلس انتشار یافته و سه زیرتیتر نیز داشت: «توکلی: آخر عمر دولت به دنبال طرح های بزرگ نروید»، «باهنر: تا اشکالات برطرف نشود، فازدوم عملی نیست» و «پزشکیان: همین هدفمندی را طبق قانون اجرا کنید».

روزنامه مردم سالاری که عکس اول خود را به آیت​الله سیستانی و تصویری از اعتراض​های مردم عراق اختصاص داده بود؛ تیتر اولش را «تذکر رهبری به دولت» برگزیده بود. عبارتی که به نقل از رئیس مجلس با اشاره به تاخیر در ارسال لایحه بودجه،منتشر شده و در ذیل آن نیز آمده بود: اگر کسی با قانون مساله دارد، به رهبری منعکس کند. « مردمی که قالی می‌بافند نباید روی حصیر زندگی کنند» تیتر دیگری از سخنان دیروز رئیس جمهور در مجلس است که در صفحه دوم مردم سالاری چاپ شده است.

گفتنی است سایت روزنامه ایران و اعتماد تا لحظه انتشار یافتن این خبر به روز نشده بود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.