تیرگی پوست در نواحی چین خورده در بارداری افزایش می یابد

تیره شدن پوست در نواحی چین دار بدن در زمان بارداری و پس از بارداری افزایش می یابد.

دکتر همایون مژدهی آذر، متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: تیرگی آرنج، زانو، قوزک پا در اکثر موارد در یک پوست سبزه وجود دارد در واقع افرادی که پوست سبزه دارند پوست در نواحی چین خورده  ضخیم بدن مثل زانو، آرنج، زیر بغل، پوست گردن و سایر نواحی چین دارد مانند بندهای انگشتان و دور چشم بیشتر از نواحی دیگر است.

وی ادامه داد: این حالت در بیشتر مواقع طبیعی است و بیماری محسوب نمی شود و درمان خاصی برای آن ها وجود ندارد . ولی این عوامل در اثر برخی موارد تشدید می شوند مانند افزایش وزن به طور غیرطبیعی علل شایع ایجاد تیرگی به دنبال چاقی و اضافه وزن بیشتر شده.

وی افزود: تیرگی پوست در نواحی چین خورده به خصوص بعد از بارداری و در زمان بارداری برای خانم های باردار دچار ناراحتی و شکایت می کند.

مژدهی آذر تصریح کرد: در نواحی از بدن که زخم ایجاد می شود به خصوص در نواحی که مکرر سایش اتفاق می افتد و در نواحی که آسیب می بیند و دچار التهاب می شود به خصوص در نواحی آرنج، زانو، قوزک پا این پررنگی ها بیشتر از نواحی دیگر شده و پوست در این نواحی ضخیم تر می شود.

وی تشریح کرد: از علل و عوامل دیگر در ایجاد تیرگی پوست حساسیت است که در اکثر افراد در شرح حال آن ها سابقه انواع حساسیت ها مثل فلزات بدل، گرد و خاک ، انواع عطریات، لباس هایی با الیاف مصنوعی ذکر شده است و به نظر می رسد این افراد مستعد ایجاد لک در نواحی سایش مثل آرنج، زانو می باشند.

وی گفت: برای تیرگی بعضی از بیماری های نادر هم در به وجود آمدن آنها دخالت دارند.

وی توصیه کرد: برای پیش گیری و رفع این تیرگی ها با آگاهی از علت ایجاد آن اقدام می کنیم مانند پوشیدن لباس های لطیف با الیاف طبیعی پرهیز از سایش نواحی چین دار و ضخیم کاهش وزن، درمان مشکل های هورمونی زیر نظر پزشک متخصص به پیش گیری و درمان این تیرگی ها کمک می کند و همچنین چرب کردن این نواحی در بهبود آن کمک می کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.