تیم ملی بسکتبال ایران نایب قهرمان غرب آسیا شد/ ملی‎پوشان انتقام گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین روز دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا امروز جمعه در اردن پیگیری شد. در حساس‌ترین دیدارهای این روز از رقابت‌ها تیم ملی ایران مقابل تیم میزبان به برتری ۷۵ بر ۷۳ دست یافت.

ملی‌پوشان بسکتبال ایران که پیش از این دیدار برابر تیم‌های یمن، فلسطین و سوریه صاحب برتری شده بودند و نتیجه دیدار مقابل لبنان را واگذار کرده بودند، با کسب این پیروزی به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا دست یافتند و سهمیه شرکت در مسابقات جام استانکوویچ (کاپ آسیا) (۲۴ شهریورماه تا اول مهرماه – چین‌تایپه) را به دست آوردند. تیم نخست این رقابت‏ها به مسابقات قهرمانی آسیا صعود می‎کند.

پیش از دیدارهای امروز لبنان نیز با کسب چهار پیروزی متوالی و مسجل کردن قهرمانی خود سهمیه اول این رقابت‌ها را از آن خود کرده بود.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی در دیدار امشب برابر اردن پیروز شد که در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک با شکست برابر همین تیم ازحضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات بازماند اما ملی‌پوشان ایران با برتری در این دیدار، انتقام شکست خود را گرفتند.

عنوان نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی غرب آسیا اولین عنوانی بود که بسکتبال ایران با سرمربیگری “مهمد بچیروویچ” به دست آورد.

دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال غرب آسیا امشب با برگزاری دیدار دو تیم یمن و سوریه به پایان می‌رسد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.