تیم ملی والیبال ایران مقابل آلمان شکست خورد

http://images.khabaronline.ir/images/2013/7/position50/13920418114455725813413.jpg
تیم ملی والیبال ایران که برای نخستین به جمع شش تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرده بود، در نخستین دیدار برابر رسیدن به مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات به مصاف تیم ملی آلمان رفت و در دیداری که شاگردان کواچ مردان همیشگی نبودند، برابر این تیم شکست خوردند تا کارشان برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر جهان به دیدار با فرانسه کشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آلمان در مرحله نهایی رقابت های قهرمانی جهان شامگاه چهارشنبه در لهستان آغاز شد که در ست اول تیم ملی ایران برابر حریف تن به ۱۵ بر ۲۵ شکست داد. در ست دوم هم شاگردان کواچ برابر حریف اروپایی خود مغلوب شدند و ست سوم را هم به این تیم اروپایی واگذار کردند تا کار برای صعود به دیدار با فرانسه کشیده شود.

ست نخست ۲۵ بر ۱۵
تیم ملی ایران این بازی را با ترکیب، سعید معروف، فرهاد ظریف، فرهاد قائمی، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور و امیر غفور آغاز کرد و تا امتیاز چهار دو تیم برابر پیش رفتند اما تیم آلمان توانست اختلاف امتیازش با ایران را زیاد کند و وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۵ ببرد و در ادامه ۱۱ بر ۶ هم از حریف خود پیش افتاد تا کواچ مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.

با وجود توصیه های کواچ، بازهم بازیکنان ایران نتوانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند و ۱۳ بر ۶ از حریف عقب افتادند. در این لحظات اشتباهات بازیکنان ایران با حمله های کم نقص آلمان ها همراه بود تا این فاصله امتیازی ایجاد شود. با این حال در ادامه کار مردان کواچ کم نقص تر ظاهر شدند و توانستند فاصله امتیازی را کمتر کنند و به امتیاز ۱۴ بر ۱۱ برسند تا سرمربی آلمان ها مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. پس از این توقف آلمان ها شرایط بهتری پیدا کردند و با گرفتن دو امتیاز دیگر، دومین وقت استراحت فنی را هم به خود اختصاص دادند.

شاگردان کواچ در ادامه نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشتند و در شرایطی که آلمان ها بسیار خوب و کم اشتباه کار می کردند، فاصله امتیازی را دوباره زیاد کردند و ۱۹ بر ۱۳ عقب افتادند. در ادامه هم بازیکنان ایران در زدن سرویس پراشتباه ظاهر شدند و این گیم را ۱۵ بر ۲۵ واگذار کردند.

ست دوم ۲۵ بر ۲۱
در ست دوم ماجرای ابتدای ست اول تکرار شد و دو تیم در شرایطی مساوی کار را شروع کردند و ۴ بر ۴ و تا امتیاز ۶ هم با همین شرایط پیش رفتند اما آلمان ها در روز خوبشان قرار داشتند و در حمله و دفاع روی تور نمایش قبال قبولی داشتند و توانستند وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۶ به سود خود به پایان برسانند.

با اینکه شاگردان کواچ  ۱۰ بر ۸ از حریف عقب افتادند اما در ادامه دریافت های خوب و سرویس های مطمئن باعث شد برای نخستین بار از حریف ۱۱ بر ۱۰ پیش بیفتند. بازی با شرایط مساوی پیش رفت و هر دو تیم نمایش کم نقصی داشتند که دفاع خوب محمد موسوی باعث شد ایران ۱۴ بر ۱۳ از حریف پیش بیفتد اما بازهم آلمان ها کار را مساوی کردند و در ادامه ۱۶ بر ۱۴ از ایران پیش افتادند تا وقت استراحت دوم را هم از آن خود کنند.

در شروع بازی آلمان ها روند خوبشان در ست اول و دوم را ادامه دادند و با استفاده از امتیاز بلندی قامت ۱۹ بر ۱۶ از ایران پیش افتادند تا کار شاگردان کواچ سخت شود. بااینکه اختلاف امتیازی ایران و آلمان در ست دوم بهتر از ست اول شده بود و ایران تا امتیاز ۲۱ هم پیش آمد اما در نهایت این آلمان ها بودند که ست دوم را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دادند.

ست سوم ۲۵ بر ۱۹
سومین ست از مبارزه تیم های آلمان و ایران هم مثل دو ست ابتدایی در شرایط مساوی پیش رفت اما ایرانی ها توانستند وقت اول استراحت فنی را بگیرند و در ادامه ۱۲ بر ۸ هم از حریف پیش بیفتند اما این آلمان ها بودند که دوباره نبض بازی را در اختیار گرفتند و با نمایشی خیره کننده امتیازات از دست رفته را جبران کردند و با اختلاف زیاد از ایران پیش افتادند به گونه ای که ۲۲ بر ۱۵ از شاگردان کواچ پیشی گرفتند.

ژرمن ها در ست سوم هم در زدن سرویس ها بسیار عالی عمل کردند و توانستند امتیازات زیادی را به دست بیاورند و در نهایت ست سوم را هم ۲۵ بر ۱۹ به سود خود به پایان بردند تا به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شوند و دیدار پنجشنبه شب ایران و فرانسه تکلیف تیم دوم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی را مشخص کند. دیدار این دو تیم ساعت ۲۲:۵۵ دقیقه روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

ورزشی**۷۵۳۷**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۲۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.