ثبات قیمت‌ها در آخرین هفته از فصل نقل و انتقالات/ فهرستی از اجاره‌بهای آپارتمان در تهران

چکیده: در آخرین هفته از شهریورماه، بازار مسکن با قیمت‌های ابتدای تیرماه اجاره داده می‌شود و تعداد متقاضیان هم افزایشی نداشته است.

در آخرین هفته از شهریورماه بازار مسکن همچنان روال گذشته خود را طی می کند و قیمت‌ها در بخش اجاره بها و خرید و فروش افزایشی نداشته است، ضمن آنکه اکثریت متقاضیان خرید و اجاره مسکن، آپارتمان مورد نیاز خود را پیدا کرده اند و از بازار خارج شده اند.

در واقع در روزهای مانده به مهرماه از تعداد متقاضیان کاسته می شود و تعدادی هم که در این بازار حضور دارند معمولا سعی می کنند که تا قبل از سال نو به آپارتمان جدید نقل مکان کنند و عجله ای بابت تعویض خانه تا مهرماه ندارند.

امسال به دلیل افزایش قیمت در ماه‌های ابتدای سال، در دو ماهه پایان تابستان، افزایش قیمتی اتفاق نیافتاده است و می توان گفت که گرانی و اشباع قیمت‌ها در این بازار منجر به این شده که تعداد متقاضیان کاهش پیدا کند و بازار دچار رکود شود.

یکی از فعالان بازار مسکن در گفتگو با مهر تاکید کرد که آپارتمان‌های کوچک با استقبال بیشتری مواجه هستند و حتی اجاره نشینی در این واحدها به نسبت واحدهایی با متراژ بیشتر از ۷۰ متر طرفدار بیشتری دارد.

وی با اشاره به اولویت‌های متقاضیان برای یافتن آپارتمان مناسب، گفت: یکی از مواردی که متقاضیان در یک آپارتمان بر آن تاکید دارند وجود پارکینگ است و باوجودی‌که این موضوع قیمت را تاحدود زیادی بالا می‌برد اما متقاضیان داشتن پارکینگ را یکی از شرایط اصلی عنوان می کنند.

قیمت آپارتمان‌ها در برخی از محله‌های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی در خیابان جیحون دامپزشکی به مساحت ۳۵ متر، یک خوابه با ۷ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره داده می شود و برای آپارتمانی ۴۵ متری در سعادت آباد یک خوابه و مبله ۱۰ میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین آپارتمانی به مساحت ۵۰ متر و یک خوابه در سبلان شمالی با ۱۰ میلیون تومان ودیعه و ۳۲۰ هزار تومان اجاره داده می شود و مالک واحدی ۵۳ متری در خیابان ویلای جنوبی نوساز با پارکینگ، ۱۰ میلیون تومان ودیعه و ۷۵۰ هزار تومان اجاره دریافت می کند.

یک دستگاه آپارتمان در جیحون مالک اشتر به مساحت ۵۵ متر و نوساز با ۲۵ میلیون تومان رهن کامل داده می شود و واحدی ۵۸ متری در خواجه نظام یک خوابه با ۹ میلیون تومان رهن و ۴۱۰ هزار تومان به اجاره گذاشته می شود.

آپارتمانی ۶۳ متری در تسلیحات طبقه اول، دوخوابه با انباری، ۱۴ میلیون تومان رهن و ۴۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و همین متراژ در شریعتی سه راه طالقانی با پارکینگ و آسانسو با ۲۵ میلیون تومان رهن و ۷۰۰ هزار تومان، اجاره داده می شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.