ثبت اسناد خراسان شمالی ۳۲ میلیارد ریال مطالبات بانک ها را نقد کرد

ˈعلی مهرآیینˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد:‌ در مجموع دفاتر ثبت اسناد این استان در سال ۹۰ موفق به وصول ۷۲ میلیارد ریال از مطالبات بانک ها از اشخاص حقیقی شدند.

وی اضافه کرد: وصول این مطالبات پس از صدور احکام قضایی، با شناسایی املاک بدهکاران بانکی صورت گرفته است.

مهرآیین افزود: همچنین در نیمه نخست امسال ۹ میلیارد ریال مطالبات چک های برگشتی اشخاص حقیقی و حقوقی در این استان نیز از طریق ثبت اسناد و املاک نقد شد.

وی میزان وصول مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق احکام قضایی و شناسایی املاک از سوی دفاتر اسناد و املاک استان را ۱۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: با صدور احکام قضایی، دفاتر ثبت اسناد املاک بدهکاران را شناسایی کرده و در صورتی که آنان نتوانند بدهی خود را در موعد مقرر پرداخت کنند، املاک آنان به قیمت روز فروخته و بدهی آنان پرداخت می شود.

مهرآیین با بیان اینکه ثبت اسناد استان مواردی از مطالبات مهریه را نیز پس از صدور حکم قضایی نقد کرده است، هیچ آماری در این بخش ارائه نکرد.

این مسوول با اشاره به اینکه اسناد و املاک از دستگاه های درآمدزا برای دولت است، گفت: در نیمه نخست امسال دفاتر ثبت اسناد استان ۱۹ میلیارد ریال درآمد کسب کرده و به خزانه دولت واریز کردند.

مهرآیین افزود: در سال گذشته میزان درآمدهای ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی بیش از دو برابر افزایش داشت.

وی اظهار داشت: سال قبل میزان درآمد پیش بینی شده برای ثبت اسناد استان ۱۹ میلیارد ریال بود و حال آنکه ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه دولت واریز شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی، ثبت ۲۱۷ شرکت و شش هزار و ۶۷۶ مورد واقعه ازدواج را از دیگر کارکردهای دفاتر ثبت اسناد استان در نیمه نخست سال جاری اعلام کرد.

مهرآیین گفت: در مجموع پس از تشکیل استان خراسان شمالی،‌ هشت هزار و ۲۷۱ شرکت و موسسه خصوصی در این استان به ثبت رسیده است. ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.