ثبت بیمه اتکایی بخش کشاورزی تا۲ ماه آینده

ثبت بیمه اتکایی بخش کشاورزی تا دو ماه آینده بینا- مدیرعامل موسسه جهاد استقلال وابسته به وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تامین سرمایه مورد نیاز، بیمه اتکایی بخش کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان و بهره برداران تا دو ماه آینده به ثبت می رسد.
محمدرضا شافعی نیا در نشست خبری با تشریح فعالیت ها و برنامه های دست اجرای امسال این موسسه اظهارکرد: مسائل مربوط به سیاست های حمایتی برای تولید کنندگان از مباحث اصلی دولت دهم بوده که در اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی افزود: بیمه اتکای کشاورزی برای نخستین بار تمامی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و صنایع غذایی را تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در این راستا پیشنهاد شد، بخش خصوصی توسط سهامداران و تشکل های مختلف بخش کشاورزی تحت عنوان بیمه کشاورزی ایجاد شود تا این بیمه بتواند از نظر سیاست های حمایتی همچون بیمه تکمیلی، عمر، درمان، تجهیزات و ماشین الات و سایر موارد که مورد نیاز بخش است را مورد پوشش بیمه ای قرار دهد.
شافعی نیا اظهارداشت: هم اکنون امور اولیه و مقدماتی این بیمه انجام شده است و به دنبال ثبت و راه اندازی بیمه کشاورزی هستیم.
وی تاکید کرد: حدود دو سال گذشته طی توافقی با بیمه مرکزی ایران قرار شد بیمه کشاورزی با سرمایه اولیه ۴۰ میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کند که هم اکنون سقف سرمایه گذاری این بیمه به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
مدیرعامل موسسه جهاد استقلال وقفه در ایجاد شرکت بیمه کشاورزی را ناشی از افزایش رقم سرمایه اولیه از سوی بیمه مرکزی ایران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی این رقم بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد تومان کاهش یافته است که امیدواریم تشکل های بخش کشاورزی بتوانند سرمایه اولیه این طرح را تامین کنند تا شرکت بیمه کشاورزی ثبت و فعالیت خود را آغاز کند.
شافعی نیا افزود: امسال وزارت جهاد کشاورزی به طور جدی پیگیر راه اندازی شرکت بیمه کشاورزی است تا بتواند خدمات خود را به عنوان چتر حمایتی به کشاورزان ارایه دهد.
وی با بیان این که تاکنون بیمه کشاورزی به شکل اتکایی برای حمایت تولیدکنندگان بخش وجود نداشته است، ادامه داد: شرکت بیمه کشاورزی نخستین شرکت بیمه ای در بخش کشاورزی است که قرار است فعالیت خود را به صورت بیمه مختلط و خوداتکایی آغاز می کند.
وی گفت: بیمه کشاورزی تمامی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور را از ابعاد مختلف فردی، ماشین آلات، درآمد، تجهیزات و امکانات تحت پوشش قرار می دهد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.