ثبت تورم ۳۲٫۶ درصدی در آخرین ماه بهار

۰۵ تیرماه ۱۳،

در حالی که نرخ تورم در اردیبهشت ماه با افزایش ۱٫۲ درصدی از مرز ۳۰ درصد عبور و به ۳۱ درصد افزایش یافته بود این بار رشد ۱٫۶ درصدی سبب شد تا بهار با تورم ۳۲٫۶ به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام مرکز آمار ایران شاخص کل در خرداد ماه سال جاری با رشد سه درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۶۱٫۴ افزایش یافته است.

این در حالی است که شاخص کل یعنی تورم نقطه به نقطه در ماه قبل با رشد بیش از سه درصدی به ۴۱٫۲ افزایش یافته است.

بنابر این گزارش تورم شهری در آخرین ماه اولین فصل سال با رشد۲٫۶ درصدی نسبت به ابتدای سال به ۳۲٫۶ درصد رسیده است.

شاخص گروه عمده “خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات ” در این ماه به رقم ۱۴۷٫۶ رسید که رشد سه درصدی نسبت به ماه قبل را نشان می دهد. همچنین شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به ۱۹۹٫۳ رسید که نسبت به ماه قبل سه درصد رشد داشته است.

این درحالی است که شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۹٫۶ درصد افزایش یافته و نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۵۰٫۶ درصد است.

بر این اساس شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۱٫۳ درصد افزایش یافته و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۱٫۹ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت سال جاری که برابر با ۴۹٫۶ بود افزایش یافته است.

طبق آمارهای مرکز آمار ایران شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در خرداد ماه ۹۲ به رقم ۱۴۷٫۶ رسید که نسبت به ماه قبل رشد سه درصدی داشته است.

همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی وخدمات در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۱ نزدیک به ۳۳٫۴ بوده و نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۲۵٫۸ درصد است که در مقایسه با تورم ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۹۲ که ۲۴٫۵ بوده افزایش یافته است.

انتهای پیام


ISNA News Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.