ثبت حدود ۴۰۰ هزار قرارداد مسکن در تهران طی ۹ ماه

۱۶م دیماه ،

6666-13.jpg

بیش از ۳۹۸ هزار قرارداد مبایعه‌نامه،‌ اجاره‌نامه، اجاره به شرط تملیک،‌ پیش‌فروش، قراردادهای خاص و سرقفلی در ۹ ماهه امسال در استان تهران ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۸ هزار و ۹۹۳ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ۹ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۱۲ قرارداد در کشور ثبت شده که ۳۹۸ هزار و ۷۴۸ مورد آن در استان تهران بوده است.

در مدت مشابه سال قبل ۹۴۴ هزار و ۶۸۶ قرارداد در کشور ثبت شده که ۲۴۹ هزار و ۷۵۵ قرارداد سهم استان تهران بوده است.

از اول فروردین ماه تا آخر آذرماه امسال تعداد ۲۴۶ هزار و ۲۶۹ مبایعه نامه، ۱۲۹هزار و ۱۷ اجاره‌نامه، ۶۴ مورد اجاره به شرط تملیک، ‌۱۸ هزار و ۲۲۲ پیش‌فروش، دو هزار و ۶۰۵ قرارداد خاص شامل (وقف، هبه، صلح و…) و دو هزارو ۳۴۰ سرقفلی در استان تهران ثبت شده است.

همچنین آمار قراردادهای ثبت‌شده استان تهران در مقایسه با ۹ ماهه سال قبل به ترتیب شامل ۱۸۲ هزار و ۵۴۷ مبایعه‌نامه، ۵۷ هزار و ۱۸۶ اجاره‌نامه، ۴۷ مورد اجاره به شرط تملیک، هفت هزار و ۴۱۹ پیش‌فروش، هزار و ۳۳۸ قرارداد خاص و هزار و ۲۱۸ سرقفلی است که جمعا ۲۴۹ هزار و ۷۵۵ قرارداد در این مدت به ثبت رسیده است.

شهرستان تهران

شهرستان تهران نیز در ۹ ماهه سال جاری ۱۶۸هزار و ۷۴۶ مبایعه‌نامه، ۹۱ هزار و ۴۲۹ اجاره‌نامه، ۲۸ مورد اجاره به شرط تملیک که نسبت به سال قبل در همین زمان با کاهش مواجه بود. ۱۳هزار و ۳۲۲ پیش‌فروش، هزار و ۸۹۵ قرارداد خاص و دو هزار و ۳۴۰ سرقفلی ثبت شده که جمعا ۲۷۷ هزار و ۷۶۰ قرارداد به ثبت‌شده رسیده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک در مقایسه با همین زمان در سال قبل تعداد ۱۳۸هزار و ۶۱۷ مبایعه‌نامه، ‌۳۴ هزار و ۲۱۱ اجاره‌نامه، ۳۷ مورد اجاره به شرط تملیک، پنج هزار و ۷۹۰ پیش فروش، هزار و ۱۶۹ قرارداد خاص و ۱۰۸۴ سرقفلی معامله شده که در مجموع ۱۸۰هزار و ۹۰۸ قرارداد ثبت شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.