ثبت مشخصات بیومتریک در کارت ملی هوشمند

معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و ثبت کدپستی، صدور و اتقان اسناد هویتی و تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی کشور را از ماموریت های این سازمان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمد ناظمی اردکانی در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان ثبت احوال و سازمان هواپیمایی کشوری افزود: برای انجام بهینه ماموریت های سازمان، نوین سازی سازمان و استفاده از فن‌آوریهای نوین از اقدامات اساسی سازمان می‌باشد.

وی با بیان اینکه پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان یکی از کامل ترین و جامع ترین پایگاه‌های جمعیتی کشور است گفت: در این پایگاه علاوه بر اطلاعات فردی شخص، عکس و آدرس افراد نیز موجود می‌باشد.

ناظمی اردکانی افزود: در آینده نزدیک با صدور کارت ملی هوشمند، مشخصات بیومتریک نیز به این اطلاعات افزوده خواهد شد.

در ادامه جلسه دکتر محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان گفت: سازمان ثبت احوال جزء نادرترین سازمان هایی است که اسناد خود را الکترونیکی نموده و با دارا بودن اطلاعات در سامانه، خدمات رسانی را تسهیل می‌کند.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه‌هایی که بین سازمان ثبت احوال کشور و ۱۰۰ دستگاه اجرایی و خدماتی در کشور امضاء شده است، تبادل اطلاعات و راستی آزمایی صورت می‌گیرد و این راستی آزمایی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان برای رسیدن به هدف اصلی و عمده خود است.

همچنین مهندس حمید پارسایی معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی گفت: سازمان آمادگی این مهم را دارد تا با تمامی پیشخوان های دولت از طریق امضاء تفاهم نامه ، بتوانند از این پایگاه اطلاعات جمعیت برای احراز هویت متقاضیان خود استفاده نمایند.

وی اظهار کرد: این کار از حدود سه سال قبل و ابتدا با ناجا و سپس از سال گذشته با مابقی دستگاه‌ها مانند بانکها، قوه قضاییه ، ثبت اسناد و … انجام شد.

در ادامه حمیدرضا پهلوانی رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امضاء این تفاهم نامه برای این سازمان بسیار مهم و با ارزش است و به خاطر این اطلاعات وسیع، کامل و جامع از سازمان ثبت احوال تشکر کرد.

وی افزود: با امضاء این تفاهم نامه خدمت رسانی به مردم سریعتر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود و به تبع آن رضایت مندی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.