ثبت ملی ۳۲ هزار اثر تاریخی ، طبیعی و فرهنگی کشور

کرمانشاه / واحد مرکزی خبر/ فرهنگی

ایران ۳۲ هزار اثر تاریخی ، طبیعی و فرهنگی ثبت ملی دارد.
مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی ، صنا‏یع دستی و گردشگر‏ی کشور در کرمانشاه گفت : از این نظر ایران ، یک کشور موفق در عرصه ثبت جهانی کردن آثار تاریخی محسوب می شود.
خانم مومنی افزود : تاکنون ۳۱ هزار و ۷۵۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور در لیست میراث ملی ثبت شده است که اخیرا در جلسه شورای سیاست گذاری ثبت آثار کشور ۳۶۰ اثر دیگر به این تعداد افزوده شده است.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از نخستین استانهای کشور دارای اطلس باستان شناسی است ، افزود: هم اکنون در ۱۰ استان کشور ، اطلس باستان شناسی گردآوری شده است و این کار مهم ، در ۲۰ استان دیگر کشور هم ، در دست اجراست.
مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی ، صنا‏یع دستی و گردشگر‏ی کشور گفت : استان کرمانشاه با داشتن ۴ هزار اثر تاریخی شناسایی شده ، بیش از ۲ هزار اثر ثبت ملی دارد.
خانم مومنی افزود : استان کرمانشاه هزار و ۸۰۰ تپه محوطه تاریخی ثبت ملی دارد که در نوع خود بی نظیر بوده و از این نظر ، دارای رتبه نخست کشور است.
وی همچنین ؛ غار عمقی پرآو را نیز ، دارای شرایط نامزدی ، برای ثبت جهانی شدن اعلام کرد.
مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی ، صنا‏یع دستی و گردشگر‏ی کشور، گفت : از دیگر آثار ارزشمند استان کرمانشاه که قابلیت ثبت جهانی شدن را دارد ، قلعه یزدگرد است که با توجه به ویژگیهای منحصر به فردش ، امسال ، به طور موقت ، در لیست نامزدی ثبت جهانی شدن ، قرار گرفت.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.