ثبت نام مسکن ویژه از هفته آینده

به مناسبت سالروز تولد امام حسن مجتبی (ع) شرایط مسکن ویژه تهران اعلام و ثبت نام آن آغازمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مسکن ویژه ای که الان چند ماهی است بسیاری از مردم چشم انتظار شنیدن اخباری از آن هستند ،بالاخره قفل ها شکسته شد.
مقداد همتی مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره  به نزدیک شدن زمان ثبت نام مسکن مهر ویژه گفت: به احتمال زیاد ثبت نام مسکن مهر ویژه تهران از هفته آینده آغاز خواهد شد.
وی در ادامه افزود: هنوز هیچ شرایطی برای متقاضیان ثبت نام مسکن مهر مشخص نیست و ظرف یکی دو روز آینده شرایط آن را خواهم گفت.
مشاور وزیر راه و شهرسازی  در خصوص اقساط مسکن مهر ویژه گفت: اقساط همان ۱ میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
همتی  با بیان اینکه مسکن ویژه مربوط به افراد با درآمد ماهانه بیش از یک میلیون تومان است گفت: مسکن ویژه برای متقاضیانی با آورده بالای ۳۰ میلیون تومان و اقساط ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ساخته می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: متقاضیان با سطح درآمد کمتر باید واحدهایی با اجاره ۹۹ ساله که قیمت زمین آنها صفر است، را خریداری کنند.
 مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افراد با سطح درآمد بالاتر می توانند از زمین خود مالکی در پردیس استفاده کنند، افزود: متقاضیان مسکن مهر در پردیس نیز می توانند با آورده حدود ۳۰ میلیون تومان و اقساط بین ۲۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ تومان واحدی با متراژ بالا خریداری کنند.
وی خاطر نشان کرد: مسکن ویژه تهران برای افرادی با سطح درآمد بالاتر و توقعات بیشتر ساخته می شود.
براساس این گزارش علی  نیکزاد  وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره برخی شرایط واجدان تقاضای مسکن ویژه شهر تهران گفت: ما پس از ثبت نام امتیازبندی می‌کنیم که در آن مدت سکونت در شهر تهران ، تعداد فرزندان، نخبه بودن و نیز ایثارگری و برخی موارد که در آینده اعلام خواهد شد، ملاک قرار خواهد گرفت و سپس برای واگذاری رتبه‌بندی خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش وزیر راه و شهرسازی افزود: ‌متقاضیان مسکن ویژه شهر تهران باید علاوه بر اینکه از وام مسکن استفاده نکرده باشند، باید از اول فروردین ۸۴ تاکنون سندی از آپارتمان یا واحد مسکونی به نامشان موجود نباشد.
وی با بیان اینکه مسکن ویژه شهر تهران برای۱۰ تا ۱۲ نقطه در شهر هدف‌گذاری شده است، گفت: در مرحله اول، برای منطقه تهرانسر که در آن ۴۵۰۰ تا ۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است، ثبت‌نام خواهد شد./س

گزارش از محبوبه کباری


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.