ثبت نام مسکن قسطی و ویژه شاید زودتر از شهریور

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران از دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عملیاتی شدن طرح کنترل تعزیراتی اجاره بها و بلوک‌بندی از هفته آینده خبر داد و گفت: زمان ثبت نام مسکن قسطی در تهران هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

تقی رضایی  افزود: وزیر راه و شهرسازی دستور داده‌اند تا هفته آینده بحث طرح کنترل تعزیراتی اجاره بهای مسکن و بلوک‌بندی قیمت و اجاره مسکن عملیاتی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعیین ۱۲ تا ۱۴ درصد برای افزایش اجاره بها صحت دارد، گفت: بنده از تعیین این عدد اطلاعی ندارم اما به هرحال در فصل نقل و انتقالات اجرای طرح کنترل تعزیراتی اجاره بهای مسکن در ثبات اجاره بهای مسکن بسیار مؤثر خواهد بود.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان ثبت نام مسکن قسطی و مسکن ویژه در تهران مشخص شده است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال عملیاتی کردن مسکن مهر در شهر تهران هستیم و تلاش ما این است که قبل از آغاز هر ثبت نامی به اندازه کافی ساخت مسکن را آغاز کرده باشیم و بعد از آن زمان ثبت نام را اعلام کنیم.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران گفت: هنوز بحث زمان دقیق آغاز ثبت نام مسکن قسطی و مسکن ویژه در تهران مشخص نیست، اما احتمال اینکه ثبت نام‌ها زودتر از شهریور ماه آغاز شود وجود دارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با مسکن تهران جلسات سنگینی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود بنابراین یکی از گزینه‌ها که در آن بحث می‌شود همانا مسکن قسطی در تهران است.

رضایی تاکید کرد: مطمئنا مسکن قسطی در تهران برای اقشار متوسط به بالا که توانایی دادن اقساط ماهانه در حد یک میلیون تومان را دارند مناسب و مفید خواهد بود، بنابراین یکی از گزینه‌هایی که در مورد مسکن تهران به طور جدی بحث می‌شود همین مسکن قسطی است.

به گفته وی، زمان و ثبت نام و شرایط واگذاری مسکن قسطی هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

تغییر فرمت اجاره ماهانه به رهن

رضایی گفت: با توجه به افزایش نرخ سود بانک‌ها موجران سعی می‌کنند به جای گرفتن اجاره ماهانه از مستأجران، رهن را جایگزین اجاره‌ ماهانه کنند.

وی افزود: تغییر فرمت اجاره ماهانه به رهن یکی از موضوعات مفیدی است که مستأجران را راضی‌تر می‌کند.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.