ثبت ۳۱ وقف تازه در چهار محال و بختیاری

۳۰م آذر ،

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری ار ثبت ۳۱ موقوفه در این استان طی سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ وقف با نیات مختلف فرهنگی و مذهبی و اجتماعی در چهار محال و بختیاری به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: وقف و احکام وقف و عمل به نیت موقوفات از سنگین ترین و شرعی ترین مسایل دینی و اسلامی است که همه اشخاص در قبال این موضوع مسئول و پاسخگو خواهند بود.
طباطبایی تلاش برای احیاء و توسعه فرهنگی وقف را با توجه به نیازهای موجود در جامعه را وظیفه همه مسئولان استان دانست و گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از مسایل و معضلات اجتماعی و فرهنگی کنونی اجتماع وقف و موقوفات است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری در ادامه با اشاره به بهای اندک موقوفات در این استان گفت: بسیاری از موقوفات استان در سنوات قبل با حق سرقفلی به مستاجرین واگذار شده و به همین سبب اجاره ماهیانه ناچیزی از اینگونه موقوفات اخذ می گردد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از نهادهای دولتی در املاک موقوفه مستاجر می باشند و حتی راضی به پرداخت همین مبلغ اندک و ادای حقوق موقوفه نیستند که می طلبد با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به بحث وقف و انفاق مسئولان استانی و شهرستانی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.
طباطبایی احیای فرهنگ وقف را یک پشتوانه و راهکار مهم برای حفظ زندگی دینی و ارزش های مکتب اسلام برشمرد گفت: فرهنگ احیای وقف باید در مسیرهای درست مصرف شود و وقف ضرورتی بسیار مهم در راستای ارتقای جامعه اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ حسنه وقف همواره در طول دوران های مختلف تاریخ اسلام نقش آفرین بوده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.