ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۲

ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۲

قطر صدر جدول را از آن خود کرده است و در کشور لوکزامبورگ و سنگاپور به ترتیب ۸۰ و ۶۰ هزار دلار تولید ناخالص داخلی، جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند

کارشناسان اقتصادی، پس از تجزیه و تحلیل و براساس صندوق بین المللی پول، کشورها را از لحاظ تولید ناخالص داخلی سرانه به دو دسته ثروتمند و فقیر تقسیم کرده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ در رتبه بندی ثروتمندترین کشور جهان، قطر با سرانه ۱۰۲۹۴۳ هزار دلار تولید ناخالص داخلی، صدر جدول را از آن خود کرده است و در کشور لوکزامبورگ و سنگاپور به ترتیب ۸۰ و ۶۰ هزار  دلار تولید ناخالص داخلی، جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

بنابراین گزارش؛ در مقایسه با سال ۲۰۱۰ تغییرات قابل توجهی در موقعیت این رتبه بندی مشاهده نمی شود.

حداکثر کاهش در رتبه بندی در کشور لیبی اتفاق افتاد که به دلایل تحولات سیاسی و نظامی افت شدید اقتصادی داشت و اکنون جایگاه ۴۸ را در جدول رده بندی دارد.

در عین حال، آمریکا که عنوان بزرگترین اقتصاد جهان را از آن خود کرده، در جایگاه هفتم است و نروژ و هنگ کنگ امارات و سوئیس نیز از ده کشور ثروتمند جهان بشمار می روند.

این گزارش حاکی است؛ کشور توگو با سرانه ۸۹۹ تولید ناخالص داخلی، فقیرترین کشور جهان محسوب می شود و مالاوی و سیرالئون به ترتیب دومین و سومین کشور فقیر هستند.

همچنین؛ نیجریه، لیبریا، بروندی، همچنان جزء فقیرترین کشورهای جهان به حساب می آیند

سایت خبری تحلیلی همصدا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.