جاده ها نامطمئن، خودروها ناامن و تصادفات و مجروحان زیاد است

به گزارش خبرگزاری مهر،دکتر حسن امامی رضوی در واکنش به اظهارات اخیر رییس پلیس راهورگفت:طوری آمار ندهیم که به اورژانس کشور جفا شود، ماموریت های اورژانس کشور در ۸ سال گذشته ۲ تا ۳ برابر شده ولی تعداد نیروهایش ثابت مانده است.

وی افزود: اتفاقا آماری ارائه شده مبنی بر اینکه ۵۰ درصد کشته شدگان حوادث ترافیکی در سر صحنه و ۵۰ درصد دیگر نیز مربوط به هنگام انتقال به بیمارستان ها است، نشان از قوت اورژانس کشور دارد نه ضعف آن، زیرا این امر نشان می دهد اورژانس به موقع بر سر صحنه حادثه حاضر می شود که ۵۰ درصد از فوتی ها سرصحنه نیستند.

معاون وزیربهداشت ادامه داد: من آمار افزایش کشته های تصادفات حین انتقال را قبول ندارم ولی فوتی ها در بیمارستان ها را قبول دارم که علت آن هم بیمارستان ها نیستند بلکه جاده ها نامطمئن و خودروها ناامن هستند که شدت تصادفات را بالا برده و مصدومانی که به بیمارستان ها تحویل می دهند قابل نجات دادن نیستند.

دکتر امامی رضوی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشت که آمار تصادفات و مجروحان ناشی از آن ها هم افزایش یافته و در حال حاضر مجروحان بیشتری توسط اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستان ها منتقل و پذیرش می شوند و برای بسیاری از این مجروحان به دلیل شدت جراحات در بیمارستان ها کاری نمی توان کرد.

معاون درمان ادامه داد: این در حالی است که بهترین کیفیت ارائه خدمات ما در بیمارستان های تروما انجام می شود و بخش تریاژ و پزشک متخصص مقیم در اورژانس همه این بیمارستان ها مستقر شده است.

وی سرعت رساندن بیمار به بیمارستان ها توسط اورژانس را خوب و بالا توصیف کرد و گفت: تعداد فوتی های تصادفات نسبت به گذشته کم شده ولی روبروز تعداد مجروحان افزایش می یابد. اورژانس با این وضعیت چه می تواند بکند؟ آمار تصادفات هم کم نشده و روز بروز بیشتر می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.