جاری شدن سیل در گلستان و مازندران

حادثه > داخلی– گروه شهرستان‌ها:
پنجشنبه گذشته وقوع سیلاب در بخش‌هایی از استان‌های گلستان و مازندران باعث به‌وجود آمدن خساراتی ازجمله غرق‌شدن دو نفر در کلاله شد.

به گزارش مهر، بر اثر وقوع سیلاب در روستای چابلو قوچوق از توابع شهرستان کلاله در استان گلستان، دو کشاورز گرفتار سیلاب شدند. نورالله نوراللهی فرماندار کلاله در گفت‌وگو با مهر با تأیید این خبر گفت: صفر و لیلا ایگدری ۵۶و ۱۶ساله پدر و دختری بودند که هنگام کار در مزرعه گرفتار سیلاب شده و جان باختند. نماینده مینودشت، مراوه- تپه و گالیکش نیز در این خصوص گفت: تاکنون جسد یکی از آنها پیدا شده و یک نفر هم مفقود است.

وی تأکید کرد: مسئولین در حال بررسی خسارات وارده و مشکلات ناشی از سیل در این مناطق هستند. عبدالکریم رجبی ادامه داد: همچنین راه ارتباطی مراوه – تپه و کلاله به‌دلیل وقوع سیل و تخریب پل ارتباطی قطع شده است. مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان نیز اظهار داشت: سیل در کلاله باعث خساراتی به دو روستای منطقه شده که بیشتر این خسارات در تاسیسات فنی و زیربنایی گزارش شده است. رسول حسام در مورد تلفات انسانی گفت: طبق گزارش‌ها دختری در این سیل دچار آبگرفتگی شده و پدر وی برای نجات وی اقدام می‌کند که متأسفانه هر دو جان خود را از دست می‌دهند.وی همچنین توصیه کرد: با توجه به تداوم ناپایداری هوا در روزهای آینده شهروندان رعایت مسائل ایمنی را بکنند.

خسارت پنج‌میلیارد تومانی سیل در میاندرود

از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا به نقل از علی رجبی، فرماندار میاندرود خبر داد: خسارت سیل این شهرستان در روز پنجشنبه بیش از پنج میلیارد تومان برآورد شده است وبیشترین خسارات به روستای دارابکلا و بعد از آن به شهر سورک وارد شده است. رجبی با اشاره به اینکه به دیگر روستاهای بالادست این شهرستان نیز خسارت وارد شده است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان یک دستگاه بیل مکانیکی را ساعت ۹به این شهرستان اعزام کرده و در ساعت ۱۴آن را فراخوانده است که با توجه به حجم سیلاب و انبوه شن و ماسه ریخته‌شده به معابر پاسخگو نبود. سید شبر موسوی، مدیر جهادکشاورزی میاندرود نیز میزان خسارات سیل در بخش کشاورزی این شهرستان را بالا و بیشترین خسارات را مربوط به شالیزارها، مزارع سویا، مرغداری‌ها و باغات، همچنین جاده بین مزارع و کانال‌های آبرسانی این شهرستان اعلام کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.