جاسوسی یک افسر نیروی دریایی کانادا برای روسیه

سفیر آمریکا در کانادا تاکید کرد که یک افسر نیروی دریایی کانادا جاسوس روسیه بوده و اطلاعات محرمانه نظامی آمریکا و کانادا را به دیپلمات‌های روس در اتاوا می‌فروخته‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، “دیوید یاکوبسن”، سفیر آمریکا در کانادا به برنامه خبری شبکه تلویزیون سی تی وی کانادا، گفت: “جفری پل دلیسله”، ستوان نیروی دریایی کانادا اطلاعات محرمانه‌ نظامی را در اختیار روس‌ها قرار می‌داده و این روند تا زمان دستگیری‌اش در ماه ژانویه ادامه داشت.

“گئورگی مامدوف”، سفیر روسیه در کانادا با بی‌توجهی به این رسوایی جاسوسی آن را با “قصه‌های جاسوسی” دوران جنگ سرد مقایسه کرد.

دلیسله ۴۱ ساله در تاریخ ۱۰ اکتبر اعتراف کرد که به مدت پنج سال و در ازای دریافت حقوقی ماهانه سه هزار دلار اطلاعات محرمانه را به روس‌ها می‌فروخته است.

سفیر آمریکا در کانادا در اولین واکنش واشنگتن به این پرونده تاکید کرد که این جاسوسی به همکاری‌های اطلاعاتی آمریکا- کانادا صدمه نخواهد زد.

وی افزود: مطمئن هستیم که کانادا یک متحد قابل اطمینان برای ما است و ما به همکاری خود با آنها ادامه می‌دهیم. یاکوبسون از دادن اطلاعاتی در خصوص جزئیات مربوط به اطلاعات فروخته شده امتناع کرد.

وی افزود: متهم به فروش اطلاعات محرمانه آمریکا و کانادا به روس‌ها اعتراف کرده است. ما در گذشته نیز شاهد چنین مشکلاتی بوده‌ایم و می‌خواهیم اطمینان یابیم که کانادا مانع چنین اتفاقاتی در آینده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.