جامعه انجمن دارویی ایران بزودی ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘فرشاد حسینی شیرازی’ شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: نخستین گردهمایی انجمن داروسازان فارسی زبان نیز بزودی در مشهد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشورمان در زمینه داروسازی مبدا بسیاری از حرکت ها شده است، گفت: تمام آمارها موید این است که کمتر کشوری مانند ایران تعداد زیادی کارخانه تولید و توزیع دارو دارد.

رییس انجمن متخصصان علوم دارویی ایران خاطرنشان کرد:کشور ما اکنون در مرحله اثبات است و ما برای رسیدن به این جایگاه راه طولانی را گذرانده ایم.

حسینی شیرازی،با بیان اینکه جامعه داروسازی ایران در درون جامعه پزشکی بسیار خوش درخشید و خودش را اثبات کرد،گفت:ما در تمام رشته های داروسازی حرف های بسیاری برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه انجمن متخصصان علوم دارویی ایران در چهار سال اخیر در عرصه بین المللی مانند فدراسیون بین المللی دارویی ‘FIP’ وارد شده است، افزود: ما کرسی ثابتی در اختیار گرفته ایم درحالیکه بسیاری از کشورها نتوانسته اند به این جایگاه برسند.

رییس انجمن متخصصان علوم دارویی ایران خاطرنشان کرد: این انجمن سوگندنامه اخلاقی بین المللی تدوین کرده که مقرر شده در تمام همایش های بین المللی دارویی قرائت شود.

حسینی شیرازی همچنین به سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران در اصفهان اشاره و تصریح کرد: این همایش، بزرگترین همایش علوم دارویی در منطقه است.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران با هدف ایجاد بستر مناسب برای تبادل نظر و همفکری میان دانشمندان، متخصصان و مدیران صنایع دارویی برای بهبود کیفیت و ساخت تولیدات دارویی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز به کار کرد.

این همایش علمی تا ۱۶ شهریور ماه جاری ادامه دارد.

پ/۷۱۴۰/۱۰۴۲ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۷۳۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.