جایزه بازی جوانمردانه فدراسیون آلمان به کلوزه

میروسلاو کلوزه نشان بازی جوانمردانه را از ولفگانگ نیرسباخ رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و هلموت سندروک دبیر فدراسیون دریافت خواهد کرد. مهاجم ۳۴ ساله آلمان ها در دیدار اواخر سپتامبر مقابل ناپولی در حالی که نتیجه بازی ۰ بر۰ مساوی بود به خطای هند خود اعتراف کرد و گلی را که داور پذیرفته بود با اقدام کلوزه مردود اعلام شد.

این حرکت کلوزه بازتاب وسیعی در جامعه فوتبالی جهان داشت و حتی سپ بلاتر به تحسین از حرکت کلوزه گفت:” براوو کلوزه، این نشان می دهد که شما می توانید علاوه بر اینکه بازیکن بزرگی باشید بتوانید یک الگوی جوانمردی نیز محسوب شوید.”

کلوزه این حرکت را کاملا طبیعی عنوان کرد و گفت:” می دانم که بسیاری از بینندگان ما نسل جوان هستند و ما برای آن ها به عنوان یک الگو محسوب می شویم ما باید در نقش یک الگو باید قوانین بازی منصفانه را رعایت کنیم حتی اگر موجب شکست تیم شود.”

پیش از این میشائیل بوسکنس مربی گروتر فورث، مهاجم سنت پائولی مارکوس ایبرس و کلاوس هافنر گوینده باشگاه ماینتس افتخار کسب نشان جوانمردی از فدراسیون فوتبال آلمان داشتند.

اعطای این نشان از دوازده سال پیش توسط فدراسیون فوتبال آلمان آغاز شد کلوزه در سال ۲۰۰۵ زمانی که در وردربرمن بود نیز بدلیل بازی جوانمردانه جایزه ی ویژه ای دریافت کرده بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.