جایزه جهانی امام خمینی(ره)

جام جم آنلاین: در هفتصد و یازدهمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد برگزار شد، اساسنامه «جایزه جهانی امام خمینی(ره)» ‌مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بر این اساس جایزه جهانی امام خمینی(ره)، در دو بخش نظری و عملی، با موضوعات و رویکردهای اساسی منبعث از اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) به شخصیت‌های برجسته فرهنگی، سیاسی و پایه‌گذاران جریان‌های بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در گستره جهانی اعطا خواهد شد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای حقوقی و حقیقی شورای سیاستگذاری این جایزه جهانی را وزرای «علوم، تحقیقات و فناوری» و «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، رییس فرهنگستان علوم، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، رییس جامعه المصطفی و رییس سازمان جهانی تقریب مذاهب و همچنین دو رییس دانشگاه که از سوی روسای دانشگاه‌ها انتخاب می شوند، تشکیل خواهند داد.

محل استقرار دبیرخانه جایزه جهانی امام خمینی (ره) نیز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین مقرر گردید این جایزه که برابر با بالاترین نشان دولتی خواهد بود، طی مراسمی با حضور رییس‌جمهور و با ارائه لوح یادبود و تندیس به‌صورت سالانه و حداکثر به دو نفر از شخصیت های برجسته ای که در بخش‌های نظری و عملی در زمینه اندیشه‌های حضرت امام خمینی فعالیت کرده باشند، اهدا شود.

ادامه بررسی سند مهندسی فرهنگی کشور از دیگر مباحث شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در آن بخش تحولات جمعیتی و مشوق‌های آن نیز توسط اعضای شورا بررسی شد.

همچنین سند راهبردی کشور در امور نخبگان نیز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت و مقرر گردید کلیات مباحث این سند در شورای معین پیگیری شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.