جایگزین مناسب برای گوشت و مرغ

مدیرعامل شرکت قارچ دزفول گفت: اگر حمایت بیش‌تری در تولید قارچ شود این محصول می‌تواند به عنوان جایگزین محصولات دیگر مانند گوشت و مرغ که با قیمت‌های زیاد فروخته می‌شوند، باشد.

غلام‌علی اسلامی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان عنوان‌ کرد: قارچ تولیدی ما روزانه و با قیمت مناسب و قابل قبول در بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: سه سال گذشته تسهیلاتی از دولت دریافت کردیم که متناسب با شرایط سه سال گذشته بود اما در حال حاضر باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه و انرژی، توانایی پرداخت این تسهیلات را نداریم. قرار بر این بود که جهت تولید بیشتر قارچ، دولت در این زمینه یارانه در نظر بگیرد اما اقدامی در این زمینه انجام نشد.

مدیرعامل شرکت قارچ دزفول تصریح‌کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، اکنون آمادگی احداث واحد کمپوستینگ با ظرفیت بیش از ۵۰ تن را داریم که در صورت احداث این واحد، حداقل برای هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد. متاسفانه اقدامی از سوی دولت برای رفع مشکلات و طرح‌هایی که در گذشته انجام دادیم، نمی‌شود و ما نیز به تنهایی توانایی اجرای این طرح‌ها را نداریم.

اسلامی‌زاده با اشاره به هزینه و قیمت تولید قارچ خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر قیمت قارچ هیچگونه تناسبی با هزینه تمام شده آن ندارد به طوری که قیمت تولید قارچ در شرکت، سه هزار تومان تمام می‌شود و با قیمت سه هزار و ۳۰۰ تومان به عمده‌فروشان فروخته می‌شود.

وی اظهار کرد: قیمت قارچ در چند سال گذشته توسط انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ در سراسر کشور تعیین می‌شد اما اکنون استانداری هر استان تعیین‌کننده قیمت قارچ است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.