جای خالی فن آوری های نوین در ساخت و ساز مسکن روستایی

۰۷م آذر ،

روستاهای کشور نیازمند تولید انبوه مسکن بهینه، مقاوم و همچنین بهره گیری از فناوری های نوین در ساخت و ساز خانه های خود می باشند.

سارا ذاکری نیک، کارشناس عمران روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: جامعه روستایی کشور نیازمند تولید انبوه مسکن بهینه و مقاوم، ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین ساختمانی برای ساخت و ساز خانه های خود می باشند.

ذاکری با بیان اینکه استفاده از فناوری های نوین در ساخت خانه های روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: نیاز به پژوهش و استفاده از فناوری ها به ویژه در ساخت مساکن روستایی با مدت زمان کوتاه با لحاظ ویژگی های بومی امری اجتناب ناپذیر است.

به همین منظور بسترسازی قانونی برای گسترش استفاده از این عناصر در اماکن روستایی می تواند چشم انداز مطلوبی برای استفاده از فناوری های نوین در ساخت مسکن روستایی باشد.

وی در پایان گفت: به دلیل استفاده های چند جانبه از مسکن روستایی و به ویژه فعالیت اقتصادی که روستائیان در خانه های خود انجام می دهند لازم است تا با استفاده از فن آوری مثل استفاده از مصالح مدرن و ایمن زمینه های کاهش خسارات ناشی از روستاها را به دلیل زلزله کاهش داد./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.