جایگاه سلامت زنان در سند ارتقای سلامت روان کجاست؟

در این سند، ملاحظات خاصی در حوزه سلامت روان زنان در نظر گرفته شده است که پس از ابلاغ آن از سوی هیئت دولت، تدوین کنندگان این سند برنامه های خاص خود را اعلام خواهند کرد.

سند ارتقای سلامت روان چندی پیش در وزارت بهداشت تصویب و پس از ابلاغ دولت در دانشگاه های علوم پزشکی اجرا می شود.

مرضیه وحید دستجردی در گفتگو با خبرنگار مهرخانه در خصوص جایگاه سلامت روان زنان در سند ارتقای سلامت روان اظهار داشت: اجرای این برنامه به صورت یک پکیج در برنامه پزشک خانواده در نظر گرفته شده است و سندی است که تکلیف همه دستگاه هایی که باید در حوزه سلامت روان جامعه همکاری بین بخشی داشته باشند را مشخص می کند.
وی تصریح کرد: در این سند، ملاحظات خاصی در حوزه سلامت روان زنان در نظر گرفته شده است که پس از ابلاغ آن از سوی هیئت دولت، تدوین کنندگان این سند برنامه های خاص خود را در حوزه های مختلف، علی الخصوص سلامت زنان و کودکان، اعلام خواهند کرد.

به گزارش مهرخانه، چندی پیش نیز عباسعلی ناصحی، رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت، از تدوین برنامه جامع ارتقای سلامت روان کشور در سطح وزارت بهداشت خبر داد و گفت: از آنجا که شیوع اختلالات روانی در کشور همانند کشورهای دیگر، نسبتاً بالاست، ضرورت تدوین چنین برنامه ‌ای احساس می‌شد. هر چند که آمارهای اختلالات روانی در ایران چندان زیاد نیست، اما همین آمار هم نسبتاً بالاست و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. لذا نیاز بود برنامه جامعی در این زمینه داشته باشیم تا نقش تمام نهادها و ارگان‌ ها مشخص شود. این برنامه در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت به تصویب رسیده و به زودی به دانشگاه ‌ها ابلاغ خواهد شد.

(در همین زمینه: اختلالات روان در زنان بیشتر از مردان است/۵۰ درصد بیماران افسرده برای درمان مراجعه نمی‌کنند)

گفتنی است این سند، چندی پیش در وزارت بهداشت تصویب و پس از ابلاغ دولت در دانشگاه های علوم پزشکی اجرا می شود.

انتهای پیام/۹۰۰۸۰۷


پایگاه تحلیلی خبری مهرخانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.