جایگاه شهناز همواره در میان مردم باقی است

۲۹خردادماه،

معاون هنری وزیر ارشاد در تشییع پیکر شهناز

بسیاری از پیشکسوتان موسیقی ایرانی به شاگردی استاد شهناز افتخار می کنند، به طور حتم جایگاه چنین هنرمندی که برای موسیقی اصیل ما تلاش بسیار کرده همواره در ذهن مردم ایران باقی است.

به گزارش خبرنگار هنر آنلاین، مراسم تشییع پیکر جلیل شهناز صبح امروز ۳۰ خرداد با حضور خیل مردم و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت.

شاه آبادی که سال قبل و در دوران بیماری جلیل شهناز به عیادت او رفته بود و به نوعی از زحمات او نیز تقدیر و تشکر به عمل آورد، دربارهٔ دیدار با جلیل شهناز به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سال قبل توفیق این را داشتم که به محضر استاد شهناز بروم و از زحمات سال های دراز ایشان در عرصه موسیقی قدردانی هر چند کوچکی داشته باشم. به طور حتم جایگاه کسانی که برای موسیقی اصیل ما تلاش کرده اند همواره در ذهن مردم ایران باقی است.

وی ادامه داد: تعلق خاطر مردم ما به نوعی از موسیقی است که به نوعی با فرهنگ و زندگیشان مانوس باشد، در این میان جلیل شهناز در حفظ و گهداری موسیقی ایرانی نقش بسیار مهمی داشته است. استاد جلیل شهناز از هنرمندانی است که چند نسل از نوازنده های موسیقی ایرانی هنر خود را مدیون این هنرمند بزرگ می باشند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: بسیاری از پیشکسوتان موسیقی ایرانی به شاگردی استاد شهناز افتخار می کنند، همچنین سرپنجه جلیل شهناز برای بسیاری از علاقه مندان به موسیقی همواره خاطره انگیز است. ما نیز در سال قبل براساس وظیفه ای که داشتیم به محضر این هنرمند بزرگ رفتیم و امروز هم برای وداع همیشگی با او در اینجا هستیم.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که جمعیت بسیاری از مردم به بدرقه جلیل شهناز آمده اند و این واع با شکوه نشان دهنده این است که هنرمند با رفتنش از دنیای مادی از یادها نمی رود و یادش همواره در میان مردم جاری است.
شاه آبادی در پایان گفت: امیدوارم شاگردان او بتوانند با تکیه بر آموخته هایشان از این استاد بزرگ نام و نشان موسیقی ایرانی را بیش از پیش در جهان مطرح کنند.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.