جت لی با فیلم جدیدش در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت

ممتازنیوز:

3212343

فیلم سینمایی «شمشیر‌های پرنده دروازه اژدها» به کارگردانی «تسویی هارک» و با بازی «جت لی» در جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر: «شمشیر‌های پرنده دروازه اژدها» محصول سال ۲۰۱۱ چین به کارگردانی «تسویی هارک» و با شرکت «جت لی» بازیگر نام‌آور فیلم‌های رزمی در بخش فیلم‌های سه‌بعدی و مرور سینمای چین سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

این فیلم بازسازی دو فیلم‌‌ «میهمان‌‌خانه اژدها» محصول سال ۱۹۶۶، و «میهمان‌خانه جدید اژدها» محصول سال ۱۹۹۲ است. «شمشیر‌های پرنده دروازه اژدها» در بخش غیر رقابتی جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۲ به نمایش درآمد است.

این فیلم در هفت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان در مراسم جوایز فیلم‌های آسیا ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه شده ‌است.

مشخصات فیلم در زیر آمده است:

نام انگلیسی فیلم: Flying Swords of Dragon Gate 

کارگردان: تسویی هارک

نویسنده: تسویی هارک

باز‌یگران: جت لی، ژو ژان،چن کان، لی یوچون و ….

زبان: چینی

زمان فیلم: ۱۲۲ دقیقه

درباره کارگردان:

«تسویی هارک» در سایگون ویتنام در خانواده هنگ‌کنگی در دوم فوریه ۱۹۵۱ به دنیا آمد. او نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ای است که به دوران طلایی سینمای هنگ‌کنگ یعنی اوایل دهه هشتاد تا میانه دهه ۹۰ میلادی تعلق دارد. او چهارمین کارگردان چینی است که عضو هیئت داوران جشنواره فیلم کن شده است. یکی از بهترین ژانرهای مورد علاقه او که در آن تخصص خاصی دارد، سینمای رزمی است.

 

فردا


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.