جداناشدنی‎ها: برنده‌ی جادوگر ایتالیا

شصت و ششمین دوره برگزاری جایزه ادبی استرگای ایتالیا، دیروز انجام شد و «جداناشدنی ها» به لیست برندگان معتبرترین و مهم ترین جایزه معاصر ادبیات ایتالیا پیوست.به گزارش ایبنا به نقل از سایت روزنامه «رپوبلیکا»، هیات داوران جایزه ادبی «استرگا» (جادوگر) ایتالیا که هر سال برنده اش را از میان بهترین رمان های ایتالیایی انتخاب می کند، امسال «آلساندرو پیپِرنو» را به عنوان برنده انتخاب کرد.

«پیپرنو» چهل ساله، در دانشگاه «روما تور وِرگاتا» ادبیات فرانسه خوانده است و در همان دانشگاه به تدریس این زبان می پردازد.

مراسم انتخاب بهترین رمان امسال ایتالیا دیروز ۶ جولای(۱۶ تیر) با دو روز تاخیر در رم برگزار شد.

«جداناشدنی ها» برنده امسال، با ۱۲۶ رای، در رقابت تنگاتنگ با رمان های دیگری از «اِمانویل ترِوی» «جانریکو کاروفیلیو» «مارچلو فوییس» و «لورنتزا گینِلی» قرار گرفته بود.

«امانویله ترِوی» خالق رمان «چیزی برای نوشتن» تنها با تفاوت دو رای کمتر، تصاحب استرگای ۲۰۱۲ را از دست داد.

«جداناشدنی ها» بخش دوم دوگانه «رفیق آتشین خاطره ها» است که انتشارات «موندادوری» بزرگترین و معتبرترین ناشر در ایتالیا آن را منتشر کرده است.

«جداناشدنی ها» از دو برادر به نام های «فیلیپو» و «سامویل» که روزهای کودکی را پشت سر گذاشته و دوران بزرگسالی را در دنیایی وحشی و بی رحم و عقده ای می گذرانند، می گوید.

«پرپینو» در این داستان به خوبی از عهده توصیف خانواده به عنوان محلی امن در برابر اتفاق های غیرقابل پیش بینی که در زندگی هرکس پیش می آید، برآمده است.

وی که در سال ۲۰۰۰ کتابی به نام «پروست ضدیهود» را منتشر کرد، در حال حاضر سردبیر مجله «گفت و گوهای نوین» است. او در سال ۲۰۰۵ نخستین رمانش را به نام «با بدترین نیت ها» در ۲۰۰ هزار نسخه منتشر کرد که این شمارگان در مدت کمی به فروش رسیدند. وی با این رمان جایزه های ادبی «کمپیلو» و «ویارِجو» را از آن خودش کرده بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.