جدول توزیع مدالها تا روز پنجم

جام جم آنلاین: تثبیت صدرنشینی چین با ادامه رقابت پایاپای با آمریکا، اضافه شدن شش کشور از جمله قطر، توزیع ۴۷ مدال دیگر، صعود آلمان و سقوط کشور میزبان از مسائلی بود که در پایان رقابت‎های روز پنجم بازی‎های المپیک، جدول توزیع مدال‏ها را دستخوش تغییراتی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، هر روز که از روز شمار بازی‎های المپیک ۲۰۱۲ لندن می‏گذرد، شمار کشورهای مدال‌آور در این بازی‎ها بیشتر می‎شود طوری که در پایان پنجمین روز رسمی این بازی‎ها تعداد کشورهایی که نام آنها در جدول توزیع مدال‎ها ثبت شده است، به ۴۳ کشور رسید این در حالی است که در پایان رقابت‎های روز چهارم نمایندگان ۳۷ کشور مدال‌آور شده بودند.

اسلوونی، دانمارک، مصر، سوئد، نیوزلند و قطر شش کشوری هستند که در جریان رقابت‎های روز پنجم بازی‏های المپیک لندن توسط ورزشکاران رشته‎های مختلف خود صاحب یک مدال شدند.

در این میان اسلوونی صاحب یک مدال طلا شد. دانمارک، مصر و سوئد به مدال نقره دست یافتند و حاصل تلاش ورزشکاران نیوزلند و قطر هم یک مدال برنز بود.

در روز پنجم بازی‏های المپیک لندن، نمایندگان دیگر کشورهایی که پیش از این مدال‌آور شده بودند در سایر رشته‏ها نیز صاحب مدال شدند طوری که مجموع مدال‎های توزیع شده در پایان این روز از رقابت‏ها با ۴۷ مدال بیشتر از ۱۲۰ مدال به ۱۶۷ رسید.

در میان کشورهای مدال‌آور، چین و آمریکا همچنان نزدیک‌ترین رقابت را با یکدیگر دارند و از نظر مجموع تعداد مدال‎های کسب شده در عدد ۲۳ برابر هستند هرچند که چینی‎ها با چهار مدال طلای بیشتر پیشتاز هستند.

در میان ۴۳ کشوری که تاکنون توسط ورزشکاران خود به مدال سی‎امین المپیک تابستانی دست یافته‎اند، تنها ۲۰ کشور صاحب مدال طلا شده‎اند.

علاوه بر اسلوونی که روز گذشته با کسب اولین مدال خود به رنگ طلا، وارد جدول توزیع مدال‏ها شد، آلمانی‏ها نیز صاحب دو مدال طلا شدند.

آلمان که پیش از این یک مدال نقره کسب کرده بود با تصاحب این مدال‌های طلا و دو نقره و یک برنز دیگر در جدول توزیع مدال‎ها از رده ۲۱ (مشترک با شش کشور دیگر) به رده هشتم صعود کرد.

کاروان ورزش کشور میزبان نیز روز گذشته یک مدال نقره به مجموع سه مدال خود اضافه کرد با این حال یک رده سقوط داشت و در رده ۲۱ قرار گرفت.

شمار کشورهای آسیایی در جدول توزیع مدال‏ها نیز جالب توجه است. چین، کره جنوبی، کره شمالی، ژاپن، قزاقستان، تایلند، چین تایپه، اندونزی، هند، مغولستان و قطر کشورهای آسیایی مدال آور هستند در حالیکه کاروان ایران همچنان در کسب مدال ناکام بوده است.

جدول توزیع مدال‌ها در پایان پنجمین روز سی‏ امین دوره بازی‎های المپیک به شرح زیر است:

ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع مدال‌ها
۱ چین ۱۳ ۶ ۴ ۲۳
۲ آمریکا ۹ ۸ ۶ ۲۳
۳ فرانسه ۴ ۳ ۴ ۱۱
۴ کره جنوبی ۳ ۲ ۳ ۸
۵ کره شمالی ۳ ۱ ۴
۶ قزاقستان ۳ ۳
۷ ایتالیا ۲ ۴ ۲  ۸
۸ آلمان ۲ ۳ ۱  ۶
۹ روسیه ۲ ۲ ۴  ۸
۱۰ آفریقای جنوبی ۲ –  ۲
۱۱ ژاپن ۱ ۴ ۸  ۱۳
۱۲ استرالیا ۱ ۳ ۲ ۶
۱۳ رومانی ۱ ۲ ۲ ۵
۱۴ برزیل ۱ ۱ ۱ ۳
۱۴ مجارستان ۱ ۱ ۱ ۳
۱۶ هلند ۱ ۱ ۲
۱۷ اوکراین ۱ –   ۲ ۳
۱۸ گرجستان ۱  – ۱ 
۱۸ لیتوانی ۱  ۱ 
۱۸ اسلونی ۱  ۱
۲۱ بریتانیا ۲ ۲ ۴
۲۲ کلمبیا ۲ ۲
۲۲ مکزیک  –  ۲ –  ۲ 
۲۴ اندونزی  –  ۱ ۱  ۲ 
۲۵ کوبا –   ۱ –  ۱ 
۲۵ دانمارک  – ۱  –  ۱ 
۲۵ مصر  – ۱  –  ۱ 
۲۵ لهستان  – ۱  –  ۱ 
۲۵ سوئد ۱  –  ۱ 
۲۵ تایلند  – ۱   – ۱ 
۲۵ چین تایپه  – ۱  –  ۱ 
۳۲ کانادا  – –  ۴  ۴ 
۳۳ اسلواکی  –  – ۲  ۲ 
۳۴ آذربایجان –   ۱ ۱ 
۳۴ بلژیک –  –   ۱ ۱ 
۳۴ هند –  –   ۱ ۱ 
۳۴ مولداوی  – –  ۱ ۱ 
۳۴ مغولستان  –  –  ۱ ۱ 
۳۴ نروژ  – –  ۱  ۱ 
۳۴ نیوزلند  – –   ۱ ۱ 
۳۴ قطر  –  –  ۱ ۱ 
۳۴ صربستان  –  –  ۱ ۱ 
۳۴ ازبکستان  –  ۱ ۱ 
مجموع     ۵۳  ۵۴ ۶۰  ۱۶۷ 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.